Nyitókép: Pixabay

Nagyot esett a belföldi autópiac, és hihetetlenül hosszú lett a várakozási idő

Infostart / MTI
2022. július 2. 15:45
Nyertesként az elektromos és hibrid járművek, illetve a használt autók jöttek ki a folyamatból.

Az idei első félévben 57 411 új személygépkocsi forgalomba helyezésével 11,4 százalékot esett vissza a belföldi autópiac - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

A Datahouse adatai alapján a tavalyi azonos időszakhoz képest 84,6 százalékkal több, vagyis 2265 elektromos autó, és 19,1 százalékkal több, vagyis 2436 plug-in-hibrid állt forgalomba. Az értékesítés túlnyomó részét a benzines autók teszik ki.

A használt személyautók forgalma 68 965 darabos behozatallal 9,8 százalékot bővült éves összevetésben.

A 9302 kishaszongépjármű 23,9 százalékos visszaesést jelent, nagyhaszongépjárműből viszont több közlekedik, 2942-vel ez a kategória 27,2 százalékos emelkedést ért el.

Az MGE a gépjárműpiac visszaesését a kedvezőtlen nemzetközi feltételekkel magyarázta. Az ukrajnai háború miatt egyre súlyosabb hiányok hátráltatják az autógyártást, akadozik az alkatrészellátás, a szállítási idők kitolódtak, és egyre általánosabb, hogy már árgarancia sem védi a vásárlókat. Európában a tavalyinál legalább 25 százalékkal kevesebb autó készül, bár az amerikai és ázsiai gyártóknak köszönhetően világszintű hiány nem várható.

A várakozási idő átlagosan fél évvel nőtt a járvány előttihez képest, bár már akkor is kellett legalább fél évet várni az új autókra

- olvasható a közleményben.

Az MGE éves szinten 125 ezer új személyautó forgalomba helyezésével számolt a januári előrejelzésében. Ehhez most annyit tettek hozzá, hogy akkor még nem volt háború, a járvány lecsengésével a piac helyreállására lehetett készülni. Ma már tudható, hogy az autóipar 2 nehéz év után az idén sem lélegezhet fel, a piac az utóbbi évtizedek legnehezebb időszakába jutott, beleértve a javítási szolgáltatásokat is - tették hozzá.