Nyitókép: bgton/Getty Images

Új mérőszámot dolgoztak ki, segítendő a hazai turizmust

Infostart / MTI
2022. június 15. 22:33
Új mutatót, a turizmus minden alágazatára kiterjedő, reprezentatív Turizmus konjunktúra indexet (tki) dolgoztak ki turisztikai szervezetek a GKI Gazdaságkutatóval közösen, hogy havi gyakorisággal mérjék az ágazati konjunktúra várható alakulását, és a piaci trendeket – jelentették be sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.

Az új mérőszámot a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvánnyal (MTSZA) és a GKI Zrt.-vel közösen dolgozta ki, az index jelentőségét felismerve azonban a legtöbb szakmai szövetség – szállodaszövetség, utazási irodák szövetsége – is támogatta, ismertette a VIMOSZ elnöke.

Gál Pál Zoltán hozzátette, a mutató a járvány utáni helyzet valós felmérésének eszköze, kellő figyelmet fordít a kkv-k véleményére, mivel az ágazat túlnyomó többségét ezek a cégek alkotják, miközben a statisztikai hivatal sem méri az ötnél kevesebb dolgozót foglalkoztatók adatait. Rendszeres megjelenése segíti majd a szakma szereplőit, támpontot ad a döntésekhez. Eddig nem volt reprezentatív felmérés, amely valós képet adna a szektor szereplőinek várakozásairól – mutatott rá.

Áprilisban tesztjelleggel zajlott az első felmérés, ezt májusban az első „éles” kutatás követte, mostantól pedig havonta jelentetik meg a konjunktúraindexet.