Nyitókép: Unsplash.com

Magyarországon drágultak legnagyobb mértékben az új autók

Infostart
2022. február 23. 05:27
Hiába nőnek dinamikusan a magyar bérek, a forint gyengülése európai összevetésben is példátlan drágulást hozott a hazai gépjárművek piacán.

Tavaly az Európai Unióban átlagosan 3,5 százalékkal drágultak az új személyautók, miközben Magyarországon 9,2 százalékkal nőttel az árak az Eurostat adatai szerint. Ezzel hazánk nem csak csúcstartó, de jócskán lekörözi a második helyen álló Németországot, ahol csak 4,6 százalékos volt az újautó-piac inflációja – írja a Napi.hu.

Nem volt sokkal jobb a helyzet 2020-ban sem, akkor a magyar piac 8,8 százalékkal drágult, szemben az uniós 1,7 százalékkal. Tavalyelőtt a második helyen Ausztria szerepelt 4 százalékos inflációval. 2019-ben Magyarország a második helyen állt 4,4 százalékkal, csak Portugália (4,7) előzte meg, míg a 27 EU-tagállamban 1,9 százalékos volt a drágulás.

„A szokatlanul magas számok mögött a forint gyengülése áll, más oka lényegében nincs” – mondta a lap kérdésére Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke.

A Napi.hu megjegyzi, hogy az autók ára persze nem csak Magyarországon, de más európai országban is meghaladta az átlagos inflációt, hiszen már régóta ellátási problémákkal küszködik az ágazat. Ez visszavezethető a félvezető-hiányra is, de a logisztika is megsínylette a Covid-válság hatásait. Így ma nem csak sokat kell fizetni egy új autóért, de sokat is kell várni rá.