Nyitókép: FIA.com

Nyolcvan százalékkal növelte eladásait az egyik luxusautómárka

Infostart / MTI
2022. január 10. 07:40
Pedig a chiphiány miatt 2021 nem az új autók évek volt.

Jelentősen, 82 százalékkal több autót szállított le a kereskedőknek tavaly az Aston Martin luxusautó gyártó, amelynek adózott eredménye ugyanakkor elmaradt a várttól, mert a tavalyi utolsó negyedévben kevesebbet szállított ki a Valkyrie sportautójából.

Az Aston Martin közölte, hogy a tavalyi utolsó három hónapban 10 Valkyrie autót szállított ki, ami elmaradt a tervezettől. A járműgyártó részben emiatt a becsültnél kisebb, mintegy 15 millió font (20 millió dollár) nyereséggel zárta a tavalyi évet.

Az Aston Martin tavaly összesen 6182 autót adott el, amihez nagy mértékben járult hozzá első sportautója, a DBX iránti élénk kereslet.

Az 1913-ban alapított cég részvényeivel 2018 októberében indult meg a kereskedés a londoni tőzsdén, azóta az árfolyama csaknem 30 százalékkal csökkent.