Szeptemberben a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette az M100 gyorsforgalmi út Bicske−Esztergom szakasz kiviteli terveinek elkészítésére és kivitelezésére vonatkozó ajánlati felhívást.
Az M100-as út első szakasza az 1-es számú főút−M1 autópálya−Únyi csomópont közötti 16,9 kilométeres 2x2 sávos autóút, míg a második szakasz az Únyi csomóponttól Esztergomig tart 15,4 kilométeren, szintén 2x2 sávon.
A projekt egyik felét a Strabag Építő Kft. nyerte nettó 125 milliárd forintos ajánlatával, a másikat pedig a Dömper Kft. által vezetett konzorcium nettó 220 milliárdos ajánlattal nyerte meg. Az első szakasz építkezésének tervezett ideje 3 év, a másodiké pedig 7 év – írja a magyarepitok.hu.
Az első szakaszon többek között
- 4 különszintű csomópont (M1-M100, Mányi, Szomori, Únyi különszintű csomópontok);
- 26 híd;
- Örspusztán egy pár tengelysúlymérő állomással kombinált egyszerű pihenőhely épül.
A második szakaszon
- 2 különszintű csomópont (Leányvári, Kesztölci különszintű csomópont);
- 26 híd;
- 3 alagútpár;
- 317,25 méter zajárnyékoló fal és 361 méter zajárnyékoló domb épül.