Nyitókép: Pixabay

Nem hasad ketté az e-kereskedelem hazai érdekvédelme

Infostart
2021. február 4. 10:26
A nagyok és a kicsik olyan működési formát találtak ki, ami mindenkinek jó lehet.

A Növekedés.hu úgy tudja, a korábbi szándékok ellenére nem alakul új érdekképviselet az e-kereskedők számára, így egy marad - az Ecommerce Hungary -, vagyis megszilárdul a 2005 óta kialakult helyzet.

Tavaly novemberben derült ki, hogy néhány e-kereskedő leválna az Ecommerce-ről (Alza, Euronics, GLS), erre válaszul az érdekképviselet reformokba kezdett, csökkentette az elnök súlyát és megváltoztatta az érdekvédelem gyakorlatát. Január 29-én új alapszabályt is elfogadott a szervezet, most kedden pedig bejelentették a szövetség teljes átalakulását.

Az évek során az Ecommerce tagok száma alaposan felduzzadt: ma már közel kétszázan vannak, de a méretük merőben eltérő, így az igényeik is, ezért fordulhatott elő, hogy a nagyobb szereplők úgy érezték, nem jutnak szóhoz a kisebbek mellett.

A reform során tagozatokat hoztak létre:

  • kisvállalatok: 800 millió forint alatti áruforgalom
  • középvállalatok: 800 milliótól 10 milliárdig
  • nagyvállalatok: 10 milliárd fölött.

Van azonban kivétel: a platformszolgáltatók már 1 milliárd forint feletti éves árbevétel fölött is a nagyok közé tartoznak, ilyen például a Szállás.hu.

A tagozatvezetőket február 8-án választják meg.