A legnagyobb fókusz most a magyar piacra helyeződik, miután elsősorban magyarországi, magyar nyelvű vendégeket várnak a turizmus újbóli elindulásával – fogalmazott az InfoRádiónak Dankó Dénes vajdasági utazásszervező.
Emlékeztetett, az utóbbi hónapokban a Vajdaságban is teljes leállás volt tapasztalható, az elmúlt évekhez képest
2-3 százalékra csökkent a forgalom, vagyis a turizmus tulajdonképpen megszűnt.
Ugyanakkor szerencsésnek tartja, hogy Szerbia és Magyarország között olyan virágzó a kapcsolat, hogy a Vajdaság az elsők között lehetett, akik előtt a határok megnyíltak és megindulhatott egy oda-vissza forgalom. Bár még nem lehet arról beszélni, hogy minden helyreállt, de egyre több a lekérés Magyarországról, miközben tendenciaszerűen sokkal erősebb belföldi vendégkört is ki tudnak szolgálni, akár a Vajdaságon belüli utazókat, akár a Belgrádból, illetve az attól délebbre fekvő városokból érkezőket – magyarázta.
Dankó Dénes az InfoRádió érdeklődésére elmondta, az ópusztaszeri rendezvény során azt tudta meg a kollégáitól, hogy a környező régiók, így Kárpátalja vagy akár a Felvidék, hasonló problémákkal szembesült, mint a Vajdaság, és csak most indul a forgalmuk, tehát ezeket a területek sincsenek még a közelében sem a korábbi évek számainak. Esetükben is az érződik, hogy a közeli desztináció lehetősége nőhet meg – fogalmazott az utazásszervező.
Megjegyezte: a környező országokkal ellentétben
a Vajdaság némi előnyben lehet,
miután ott évek óta létezik egy jól működő támogatási rendszer, amely jelenleg kifejezetten a turizmus berkeiben dolgozó szolgáltatókra koncentrál, különféle pályázati kiírásokat biztosítva a szálláshelyek bővítésétől és állatjavításától kezdve a starup turisztikai programok és vállalkozások támogatásáig, szinte mindenre. Dankó Dénes bizakodó a tekintetben, hogy ez egy folyamatos tendencia lesz a fenntartható turisztikai iparág érdekében.
Végezetül megjegyezte: a Vajdaság elsősorban forgalomélénkítésre szorul. Ezt szolgája, hogy erős turisztikai marketingtevékenység mellett próbálnak olyan standardokat, illetve olyan minőségbiztosítási rendszert beállítani, ami megkapó lehet – mások mellett – a magyarországi utazóközönség számára. Mindemellett több épített és kulturális hagyatékok, turisztikai látványosságok fejlesztése is zajlik – emelte ki.