Nyitókép: Pixabay

Hiába a népszerűség, tartják magukat a bankkártyatévhitek

Infostart
2020. május 25. 17:26
Óriásit nőtt az online banki ügyintézés, egy friss kutatás szerint mégis az emberek többsége tart az érintéses bankkártyáktól és a mobiltelefonos fizetéstől.

A K&H legfrissebb reprezentatív kutatása szerint a felnőtt internetező magyar lakosság 31 százaléka hetente legalább egy alkalommal használja a mobilbankos alkalmazást az okostelefonján, a fiatalok – azaz a 18-29 éves korosztály – körében pedig 40 százalékos ez az arány, 18 százalékuk pedig hetente 4-5 alkalommal is belép a mobilbankjába.

A megkérdezettek 7 százaléka csak esetenként használja a mobilbankos szolgáltatást, csak akkor, amikor más módon nem tudja elérni az elektronikus felületet. A netezők 8 százalékának ugyan van mobilbankja, de nem használja. A válaszadók 42 százaléka pedig azért nem használja, mert nincs mobilbankja vagy okostelefonja, illetve nem ügyfele valamelyik banknak.

A bank lakossági ügyfelei 1,4 millió alkalommal léptek be az e-banki felületre március 16. és április 15. között, ami közel 11 százalékos növekedést jelent az egy hónappal korábbi időszakhoz képest. A mobilbanki alkalmazást pedig 3,8 millió alkalommal használták. Hatalmasat nőtt a csekkbefizetések száma is, csaknem százszázalékos volt a növekedés.

Több tévhitet is felszínre hozott a kutatás:

  • 71 százalék szerint az érintéses bankkártyákkal a csalók könnyebben vissza tudnak élni.
  • 62 százaléknál tartja magát az az a téves elképzelés is, hogy egy zsúfolt helyen, bankkártya-terminállal a kézben le lehet venni pénzt a farzsebekben lévő érintéses fizetésre alkalmas bankkártyákról a tulajdonos tudta nélkül.
  • 55 százalék szerint a mobilos fizetés során kiszivárognak az adatok.
  • 59 százalék úgy véli, hogy a bankfiókban történő ügyintézés biztonságosabb, mint az elektronikus bankolás.