Az elmúlt évben a lakosság 2020 milliárd forintot hagyott élelmiszerre a boltokban, ami a 2018-as bázishoz képest bár értékben 7, a mennyiségi változást tekintve csupán 1 százalékos növekedésnek felel meg - írja a Világgazdaság keddi száma a Nielsen által közölt adatok alapján.
A háztartási vegyi áru, illetve szépségápolási termékek kategóriájában a 477 milliárd forintos forgalom még ekkora mennyiségi bővülést sem ért el, igaz, a stagnálás is elegendő volt a 6 százalékos értékbeli felfutáshoz.
A piackutató kiskereskedelmi indexe szerint tavaly is a feldolgozott hús volt a magyar háztartások által a legnagyobb értékben vásárolt élelmiszer, 311 milliárd forintos forgalma meghaladja a képzeletbeli dobogó második, illetve harmadik fokát elfoglaló sör (150 milliárd forint) és sajt (110 milliárd) együttes értékesítését.
Az élelmiszerek piaca még koncentráltabbá vált: az egy évvel korábbi 43-ról 45 százalékra nőtt a szupermarketeket és diszkontokat is magukba foglaló, 400-2500 négyzetméter közti üzletek aránya.