A Magyar Fejlesztési Bank (MFB) is részt vesz az alternatív üzemanyagok felhasználását és az európai vasúti forgalomirányítási rendszer telepítését támogató, összesen 198 millió eurós pályázat lebonyolításában az Európai Bizottsággal kötött keretszerződés értelmében.
Az MFB közleményében felidézte, hogy az Európai Bizottság tavaly novemberben hirdette meg az alternatív üzemanyagok felhasználását és az európai vasúti forgalomirányítási rendszer telepítését támogató pályázati konstrukciót. A pályázat keretében összesen 198 millió eurót bocsátanak rendelkezésre vissza nem térítendő támogatás formájában vegyes finanszírozású projektek támogatására.
Az Európai Bizottságnál megpályázható vissza nem térítendő támogatás mértéke a projekt jellegétől függően változó. Az alternatív üzemanyagok felhasználásához az elszámolható költségek 10-20 százaléka erejéig igényelhető támogatás.
A pályázati konstrukció lényege, hogy a Bizottság mellett a fejlesztési bankok finanszírozó partnerként vesznek részt a végrehajtásban, és különféle típusú pénzügyi eszközt kínálnak a projektek megvalósításához.
A Magyar Fejlesztési Bank így az Európai Beruházási Bankkal és több európai ország fejlesztési bankjával együtt vesz részt a pályázat lebonyolításában.
Pályázatot egy vagy több tagállam, illetve az érintett tagállamok egyetértésével valamely EU-tagállamban bejegyzett nemzetközi szervezet, közös vállalkozások, állami vagy magán-vállalkozások, szervezetek egy finanszírozó fejlesztési bank támogatásával nyújthatnak be.
A pályázás folyamata több lépcsős, a pályázat során a projektgazda és az MFB mindvégig szoros együttműködésben dolgozik. A támogatás iránt érdeklődő projektgazdák először az MFB-vel lépnek kapcsolatba, amely első körben elvégzi az egyes projektek előzetes szűrését és dönt a projekt hitelképességéről. A pályázati anyagokat az Európai Bizottság értékeli és dönt a támogatás odaítéléséről.
A pályázati konstrukció folyamatos elbírálású, 2021. március 15-ig vagy a támogatási keret kimerüléséig folyamatosan van lehetőség pályázatok benyújtására.