Nyitókép: Pixabay.com

Már nincs akkora titkolózás a pénzről álláshirdetéseknél - mindenki nyer

Infostart
2020. február 5. 18:27
Akár négy-ötszörös is lehet az érdeklődés, ha a munkaerőre vágyó cég nem szemérmeskedik arról, mennyit adna.

A január nemcsak az álláskeresők honlapja, hanem az álláshirdetőké is - derül ki a Pénzcentrum.hu szakértők bevonásával készült összeállításából. Mint a Profession HR-vezetője, Göröcs Lili Melinda a portálnak elmondta, december szinte ennek az ellenkezője.

Ami még a lap állástrend-analíziséből kiderül, továbbra is sok mérnök és IT-szakember kell a munkaerőpiacnak, de nagy mértékű a kereslet betanított szakmunkásokra és kellenek különböző területeken működő értékesítők, vendéglátóipari dolgozók is.

Ahol még nagy a hiány, az a pénzügyi és szállítmányozás-logisztikai terület.

"Álláshirdetés-fogyasztói" szempontból fontos érdekességnek tűnik, hogy

sokkal többen vesznek figyelembe olyan hirdetéseket, amelyeknél a pénzről is szó van,

a Profession hirdetéseinek 8 százaléka tartalmaz béradatot, melyek esetében kimutathatóan több a jelentkezés: akár 3-4-5-szöröse is.

"Mi is próbáljuk edukálni, ebbe az irányba terelni a hirdetőinket, sőt jó példát mutatva, mi magunk is megjelenítjük a béradatokat, amikor új munkavállalót keresünk. Amint ebből gyakorlat lesz, egyre többen kezelik nyíltan a kérdést már a hirdetésben is, és el fog terjedni széles körben" - fogalmaz a HR-vezető.