Nyitókép: MTI Fotó: Kovács Tamás

Minden ötödik használt autó gazdát cserélt tavaly a hazai piacon

Infostart / InfoRádió - Domanits András
2020. február 4. 16:53
A használtautó-piac további enyhe bővülésére számítanak a kereskedők, akik szerint ugyanakkor csökkenhet a külföldről behozott használt járművek száma - mondta el az InfoRádiónak Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.

Az eddigi trendeket követve 2020-ban is enyhe növekedéssel számolunk nemcsak mi, de az 200 minősített használtautó-kereskedő is, akit megkérdeztünk az év eleji felmérésünkben - mondta az InfoRádiónak Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. Tavaly 811 ezer okmányirodai átírás volt a tulajdonosváltások miatt a használtautó-piacon.

Két-három százalékos további bővülést vár a szakma ezen a piacon 2020-ban - tette hozzá a szakember.

Magyarországon most nagyjából 3,5-3,6 millió autót tartanak nyilván, a fentiek alapján ez azt jelenti, hogy majdnem minden ötödik autó gazdát cserélt.

"Mondhatjuk azt is, hogy nincs igazándiból már hely sem további bővüléshez a piacon"

- tette hozzá Halász Bertalan.

Két klasszikus csatornája van a használtautó-piacnak: az import és az újautópiac. Elmondta, hogy mindkettő jelentős bővülésen van túl az elmúlt években. Viszont míg az újautópiac 2019-ben is bővült, a használt modellek importja mintha trendfordulón lenne túl. Volt egy válság 2009-2010-2011 körül, amikor a teljes autóértékesítési szektor nagyon lelassult, majd a 2010-es évek közepén nagyon felfutott a behozatal.

Most úgy tűnik, hogy az újautópiac töretlen bővülésével nincs akkora szükség a használtak importjára, mint amilyen a 2000-res évek közepén volt.

Tavaly 156 ezer autót hoztak be, míg 2018-ban 158 ezret importáltak,

2020-ra pedig további esés várható, akár a bűvös 150 ezer behozott darabszám alá is benézhet a mutató - mondta Halász Bertalan.

Az újautó piac felfutásával már belföldről is egyre nagyobb, szélesebb használtautó palettából lehet választani jó minőségű és leellenőrizhető előéletű autókat. Emellett az elmúlt egy-két évben a forintárfolyam negatív rekordjai is a behozatal ellen hatottak a vezérigazgató szerint, mivel drágítja az importot.

Ennek már idén is látják a visszafogó hatását a kereskedők.

A magyar gépjárműpark átlagéletkora egyébként nagyon régóta nem tud 14 év alá menni - mondta a vezérigazgató, mivel az importált autók zömében nem a fiatal használt autó kategóriába esnek, hanem a 10-15 éves, és az ennél is öregebb kategóriába.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Használtautó előrejelzés 2020-re
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást