Eléggé nehezen áttekinthető a 2020-as autópiac; a környezetvédelmi előírások változása szerint a gyártóknak jelentős változtatásokat kell végrehajtani a palettájukon annak érdekében, hogy az év során egy olyan átlagos kibocsátású flottát dobjanak piacra - forgalomba helyezési alapon -, amely mentesítheti őket a büntetés alól, illetve betartja az új uniós környezetvédelmi normákat - vázolta az InfoRádió Üzleti reggeli című műsorának Erdélyi Péter, a Magyar Gépjármű Importőrök Egyesületének elnöke, ennek ellenére meg tudja fogalmazni a szakmai várakozásokat:
"Mi azt gondoljuk, hogy
stagnálni fog a piac 2020-ban."
Az egyes autószegmensekbe (személyautó, céges vásárlás, teherautó) belemenve a helyzetet a következőképpen látja:
"Ha volumenében nézzük, nyilván a személyautók piaca a legjelentősebb, 150 ezer körüli nagyságrendet képvisel most már a piacon. A kishaszonjárművek piaca áll a második helyen 25-30 ezer eladással, utána már a nagyhaszonjármű-piac a hozzá tartozó nehézpótkocsival, illetve a motorkerékpár-piac hasonló volument képvisel 4-5 ezres nagyságrendben.
A stagnálás a személyautó-piacot fogja érinteni, a kishaszonjárműveket kevésbé, a teherautó-piacon visszaesésre kell számítani.
A nemzetközi fuvarozásban változások álltak be, nagyon felerősödött a környező országok konkurenciája, a fuvarozás nagyon megdrágult. A fuvarozni vágyott áru is csökkenőben van."
Hogy a "zöldmeghajtású" kocsik előretörése jelentős lehet-e, arról azt mondta, a 2019-es 3 ezres bővülés után 2020-ban 3-4 ezres darabszámbővülésre lehet számítani.
Az autókereskedők szempontjából jelentős volt a családos kedvezmény bevezetése, több mint 20 ezer autót jegyeztek elő a hétszemélyes autókra, "ez minden képzeletet felülmúló mennyiség" - kommentálta a részadatot.