A Politico brüsszeli híroldal arról ír, hogy a "Green Speed" nevű projekt az SNCF francia és az SNCB belga állami vasúttársaság szerint egyebek mellett környezetvédelmi szempontból is előnyös lenne, például a menetrendek racionalizálása és a jegyeladási rendszerek egyesítése révén.
Az összeolvadástól az utasok számának növekedését is várják a mostani évi 18,5 millióról 2030-ra mintegy 30 millióra. A Eurostar és a Thalys jelenleg naponta 112 gyorsjáratot indít az öt ország között.
"A megállapodás az európai gyorsvasút-fejlesztés új korszakát jelezné" - mondta Guillaume Pepy, a mindkét társaságban többségi tulajdonosnak számító SNCF elnöke, a fenntarthatóbb mobilitás fontosságát hangsúlyozva.
Az Európai Bizottság februárban megakadályozta a német Siemens és a francia Alstom vasúti üzletágának egyesülését, mondván, az ellentétes lenne az EU belső piaci versenyszabályaival.