Nyitókép: Pixabay.com

Nem marad már sokáig titokban, hol mennyien szállnak meg

Infostart / InfoRádió - Czwick Dávid
2019. augusztus 18. 14:00
Hiába kötelező, több szálloda továbbra sem teljesíti kötelezettségét a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ felé. A Szállodaszövetség szerint csak az adatközpontért felelős Magyar Turisztikai Ügynökség rendelkezik adatokkal arról, hogy hány szállásadó szolgáltat adatokat. A tömörülés elnöke Flesch Tamás ugyanakkor megjegyezte: ősztől a panzióknak is be kell küldeni az adatokat, így több tízezer szálláshellyel bővülhet az adatbázis.

Több szálloda a másfél hónapja élő kötelezettség ellenére nem közli foglaltsági adatait a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ felé - írja a Napi.hu. A Szállodaszövetség amondó, csak a Magyar Turisztikai Ügynökség tudja, hány szállásadó közöl adatokat. A szövetség elnöke, Flesch Tamás ugyanakkor figyelmeztetett, ősztől a panziókra is kiterjed a kötelezettség, az adatbázis így töb tízezer szálláshellyel bővül.

"A törvényi szabályozás szerint július elsejétől az összes magyarországi, szállodának bejegyzett egységnek kötelező adatszolgáltatása van. Ez körülbelül ezer szállodát érint" - mutatott rá az InfoRádióban Flesch Tamás, a Szállodaszövetség elnöke.

A hivatalos menetrend szerint októberben jönnek a panziók, 2020. január 1-től pedig a magánszálláshelyek.

"Több tízezres, negyvenezres nagyságrendről is beszélhetünk"

- vont összesített mérleget Flesch Tamás.

Hogy milyen adatok kerülhetnek a rendszerbe, és mi garantálja ezek útját, arról azt mondta, fontos leszögezni, hogy semmilyen személyes adat nem kerül sehová, nem is gyűjt ilyeneket a rendszer.

"Olyanokat igen, hogy mi a vendég nemzetisége, mi a neme, a számlafizetés teljesítése, de

semmilyen személyes adat nem kerül sehová. A rendszer tökéletesen EU-s GDPR-biztos"

- nyomatékosította Flesch Tamás, aki szerint az egész rendszer célja a gazdaságfehérítés, illetve az, hogy komoly adatok álljanak rendelkezésre napi szinten az ügynökség és a szállásadók részére is, vagyis a számok alapján gyökeresen új marketingstratégiát is lehet majd építeni.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Szállodaszövetség - a turisztikai adatokról
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást