Nyitókép: Pixabay

A kánikula átalakítja a vásárlói szokásokat

Infostart / InfoRádió - Czwick Dávid
2019. június 12. 16:36
Ilyenkor több fogyasztási cikk tárolására, hűtésére is jobban kell figyelnie a kereskedőknek, vásárlóknak egyaránt - mondta az InfoRádió kérdésére Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára.

Az időjárás is befolyásolja a vásárlási szokásainkat, más a hatás télen és más a nyári hőségriadó környékén, jegyezte meg Vámos György. A szakember szerint jelenleg arra kell számítani, hogy az emberek átütemezik a vásárlásaikat, jellemzően a reggeli, vagy az esti időpontokat preferálják majd. Arra vonatkozóan azonban nem lehet egyértelmű mérleget vonni, hogy a kisebb boltokat, vagy a nagyobb áruházakat részesítik előnyben az emberek.

"Van, aki inkább leszalad a közeli kisboltba, valaki meg inkább csinál egy jó nagy bevásárlást, és akkor a kánikula egész idejére letudta az egészet"

– fogalmazott a szakember.

A vásárlói szokások mellett a választék is módosul; értelemszerűen a nyári holmikból – lenge ruhákból, ventilátorokból, klímákból, üdítőkből, fagylaltból – sokkal többet veszünk. Ugyanakkor figyelni is kell vásárlás közben, főként az élelmiszerek esetében, emelte ki a kereskedelmi szövetség főtitkára, hiszen van egy nagyon szigorú élelmiszerbiztonsági előírás:

azokat az élelmiszereket, amelyeket hűteni kell, fokozott figyelemmel lehet csak értékesíteni,

és nem utolsósorban megvásárolni!

Vámos György szerint a kereskedők és vásárlók az utóbbi években "sok mindent megtanultak", tehát súlyos problémák nem nagyon voltak az elmúlt időszakban, de nem árt odafigyelni, mert bármikor előfordulhat valami probléma, tette hozzá Vámos György.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Fokozott figyelem hárul a kereskedőkre és a vásárlókra
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást