A 2018-ban eladott tíz legnépszerűbb modellből összesen 21,69 ezer darabot adtak el, és ebből már több mint ötezer Dacia volt. A reneszánsznak azonban van egy kissé kellemetlenebb értelmezése is: egy új Daciára már megint jó sokat kell várni, ha a modellt egyedileg kell legyártani - írja a G7.hu.
Ha nincs készleten az autó, akkor legalább fél év, mire megérkezik - állítja a márkakereskedő, felső időhatárt pedig nem is mert megjelölni. A portál felidézi, hogy a hetvenes.nyolcvanas években még hosszú éveket kellett várni a megrendelés után egy új autóra, például egy Daciára, ehhez képest nem olyan vészes ma hat-nyolc hónapot várni egy szín vagy extra felszereltség kedvéért.
A magyar magánvásárlói toplistát magasan a Suzuki Vitara vezeti, és a második helyen álló SX4 S-Cross-szal együtt jelenleg két-három hónapra ígérik az egyedi modellek szállítását, ez pedig hosszabb idő, mint amit egy évvel korábban vállaltak. A top 10-es modellek közül csak a két Toyotánál, a Yarisnál és a CHR-nél mondtak két hónapos átlagos szállítási határidőt.
A Renault Clióra jelenleg négy hónapot kell várni. Az Opelnél az Astra a megrendeléstől számítva csak hat-nyolc hónap alatt érkezik meg, a Corsát pedig jelenleg nem is lehet rendelni.