Az Index kikérte a MÁV-tól, hogy mennyit késtek tavaly a személyszállító vonatok. A személyszállító vonatok 2018-ban jóval többet késtek, mint 2017-ben:
a késési idő tavaly 2 120 970 perc volt, ami négy évnek felel meg.
Ez féléves romlás az előző esztendőhöz képest.
A MÁV szerint a romló tendenciát a Budapest-Pécs, Budapest-Miskolc és Budapest-Debrecen viszonylatokat érintő pályarekonstrukció okozza, és az összes vonat teljes menetidejéhez (159 év) nem annyira kimagasló adat.
Az országos vasúthálózaton 2018-ban több mint 1 031 081 személyszállító vonat közlekedett, ezek 87 százaléka (893 563 járat) menetrend szerint érkezett a célállomásra, vagyis 13 százalék késett, szemben a 2017-es 11,55 százalékkal. Az összes járatra vetített késés átlagosan 2 perc volt tavaly.
A vonatok késési adatai nem jelentik azt, hogy az utasok összességében ennyit késtek volna, mert a késések összesített adatában olyan járatok is szerepelnek, amelyek utasait pótlóbusszal eljuttatták a célállomásra már azelőtt, hogy a késés okát elhárították volna.
A pályarekonstrukción átesett szakaszokon javultak a mutatók, így például az esztergomi vonalon 31,5 százalékkal nőtt a pontos vonatok száma 2017-hez képest. A szintén felújított Budapest–Győr vonal esetében is emelkedett a járatpontosság.