Alig öt év elég volt hozzá, hogy az online tévészolgáltató Netflix az Emmy-jelölések számát (112) tekintve megelőzze az HBO-t (108). A Világgazdaság pénteki cikke szerint a 2013-ban először jelölt (és a House of Cards-zal robbantott), idén 23 díjat besöpört cég teljesítményére azonban némi árnyékot vet a riválisok kritikája. Eszerint a Netflix a minőség helyett a mennyiségi gyártásra koncentrál, így tudtak szert tenni több jelölésre is. Az áttörő sikert azonban csak akkor fogják elismerni, ha nemcsak a jelöléseket, hanem a díjakat tekintve is a csúcsra ér az új gyártó.
Erre a tendenciák alapján csakhamar sor kerülhet, az idei díjátadón a Netflix már ugyanannyi (23) szobrocskát nyert, mint az HBO.
Közben a ma már 160 milliárd dollár tőzsdei értékű Netflix a kritikákra mit sem ügyelve ontja a produkciókat: 130 millió előfizetője van a föld 190 országában, ebből 57,4 milliónyian az Egyesült Államokban. A vállalatnak 5400 alkalmazottja van, tavalyi bevételük 11,7 milliárd dollár volt.
A gyártó közelmúltban piacra dobott világsikerei között ott találjuk az amerikai politikai rendszer működését bemutató House of Cards-ot (Kártyavár), a II. Erzsébet életét feldolgozó The Crownt, illetve olyan, aktuális témákra is reagálnak, mint a fiatalok zaklatása (13 Reasons Why).
Mindemellett a cikk arra is felhívja a figyelmet, hogy a tévés szakmai díjátadók nézettsége folyamatosan csökken, a 2017-es stagnálást idén 11 százalékos visszaesés követte. Emmy-díjat - a televíziós szakma Oscarjának tartott elismerést - 1949 óta adnak át a legjobbnak tartott tévés termékeknek.