Elmondása szerint az európai konszolidáció új formája jelent meg a légitársaságok körében, ennek lényege, hogy mindenki kapcsolatban van mindenkivel, és keresik az együttműködés valamely formáját. Arra a kérdésre, hogy mennyire illeszthető bele a Lufthansa-csoport portfóliójába a Norwegian Carsten Spohr azt mondta:
a felvásárlás ár és érték kérdése, de erre nincs egyszerű válasz.
A Lufthansa-csoporton belül már létezik egy diszkontosított formában működő légitársaság, az Eurowings, amely a Norwegianhez hasonlóan rövid- és hosszútávú járatokat is üzemeltet. Üzemét legutóbb az év elején bővítette, amikor az Air Berlin csődje után a Lufthansa szerezte meg a cég hálózatának és repülőgépeinek nagyobb részét, amelyet Eurowings márkanév alatt üzemeltet tovább.
A Norwegian a múlt hónapban utasította vissza a British Airways, az Ibera, az Aer Lingus és a Vueling légitársaságok tulajdonosa, az International Airlines Group (IAG) felvásárlási ajánlatát, mert alacsonynak ítélték a kínált árat. A norvég légitársaság legutóbbi, első negyedéves pénzügyi jelentése szerint az üzemi szintű veszteség az egy évvel korábbi 160 millió dollárról 220 millió dollárra nőtt, a március 31-ével zárult pénzügyi évet pedig 245 millió dolláros adózott veszteséggel fejezték be, pedig egy évvel korábban 135 millió dolláros nyereséget termelt.