eur:
393.86
usd:
364.86
bux:
0
2024. március 29. péntek Auguszta
Próbavásárlások után hirdetéseket tiltottak le

Próbavásárlások után hirdetéseket tiltottak le

Az ellenőrzött internetes tűzifahirdetések mintegy 70 százalékát azonnali törlését kezdeményezte az egyik portál üzemeltetőjénél a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), mivel a tűzifa vélhetően illegális eredetű, vagy azt a vásárlók megkárosításával próbálták eladni.

A Nébih folyamatosan ellenőrzi az online tűzifahirdetéseket is, mivel itt a legnehezebb azonosítani a hirdető személyét és a hirdetés valóságtartalmát, a vásárlók jogos panaszának érvényesítése pedig akadályokba ütközhet - közölte a hivatal.

A Nébih szakemberei a Jófogáson megjelenő tűzifahirdetéseket ellenőrizték a portál üzemeltetőivel együttműködve. A próbavásárlások során a hatóság elsősorban a hirdetők azonosíthatóságát és a hirdetések valóságtartalmát vizsgálta.

Azokban az esetekben, amikor a hatóság felszólítása ellenére a hirdető nem szüntette meg a jogszabálysértést, vagy a jogsértés súlya azt indokolta, a Nébih kezdeményezte a kifogásolt hirdetés törlését, amelyről az oldal üzemeltetői intézkedtek.

A visszaélések elkerülése érdekében a Nébih a jövőben is rendszeresen ellenőrzi az elektronikus és nyomtatott formában megjelenő hirdetéseket - írták.

Az első, célirányos ellenőrzés eredményeként 54 tűzifahirdetést kellett haladéktalanul eltávolítani az oldalról, amely a vizsgált reklámok mintegy 70%-át jelentette.

A magas arány arra enged következtetni, hogy jelenleg az internetes hirdetések jelentős részében a megvételre kínált tűzifa vélhetően illegális eredetű vagy a hirdetők jogszerűtlen módszerekkel, a vásárlók megkárosításával igyekeznek azt értékesíteni.

A biztonságos online tűzifa vásárlásáról további információk olvashatók a Nébih honlapján.

Címlapról ajánljuk
A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában

A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában

300 eurónál is többe kerülhet az idei húsvéti bevásárlás Szlovákiában. A Partners piackutató vállalat számításai szerint, 5 százalékkal kénytelenek többet költeni erre az emberek, mint tavaly. Az élelmiszer drágább, a húsvéti díszítés kicsit olcsóbb lett. Egyre több ünnepi asztalon jelenik meg a bárányhús.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×