Pántya József, a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a jelenlegi kétszer egysávos autóút határ felé vezető oldalán alakítják ki a plusz két sávot, emellett felújítják a már meglévő sávokat is. A kétszer kétsávos úton a megengedett maximális sebesség 130 kilométer/óra lesz.
A határ akadálymentesítésével gyorsul majd a határátlépés Magyarország és Szlovákia között, emellett teljes értékűvé válik az az európai uniós közúthálózati folyosó, amelynek része az M15-ös út és ennek kivételével minden szakasza kétszer két sávos autópálya.
A kivitelezés során
- hét új felüljárót építenek,
- 19 műtárgyat újítanak fel és
- két külön szintű csomópontot építenek át, Rajkánál és Hegyeshalomnál.
Jelenleg a kiviteli tervek véglegesítése történik, de a töltési munkálatok már tavaly ősszel megkezdődtek.
Az igazgató beszélt arról is, hogy a bővítés része annak az útfejlesztési programnak, amelynek keretében Győr-Moson-Sopron megyében mintegy 200 kilométer útfejlesztés valósul meg több mint 610 milliárd forintból.
Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy a kelet-nyugati irány mellett az észak-déli irányú teher- és személyforgalom is erősödik.
Kiss Vince, Rajka független polgármestere arra emlékeztetett, hogy az M15-ös tervezésekor már autópályát terveztek, de csak az autóút épült meg. A bővítéssel könnyebbé válik majd a felvidéki magyarsággal való kapcsolattartás, a rajkai csomóponttal pedig megadatik az a lehetőség is, hogy közvetlen út épüljön az ausztriai Németjárfalura (Deutsch Jahrndorf).