eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Újra napirenden a taxis áremelés

Újra napirenden a taxis áremelés

Tavasztól várhatóan drágábban lehet taxival utazni Budapesten - mondta a Portfoliónak az Országos Taxis Szövetség elnöke. Hiába nőtt az autók száma, csúcsidőben nehéz fuvart kapni.

Hiába kell néha hosszú percekig várni a diszpécserre, ha taxit rendelnénk, a 2013 szeptemberében bevezetett taxirendelet óta nem csökkent a sofőrök száma Budapest utcáin. Jelenleg 5600 taxis dolgozik, míg a rendelet bevezetése előtt számuk 5300 volt. 2016-ban is hasonló volt a szám, vagyis egy év alatt nőtt 300-zal a sárga autók száma – írta a Portfolio.

A portál a fővárosi kormányhivatal adatai alapján arról ír, hogy 2017 végén 7532 személytaxi-vezetői igazolvány volt érvényben, vagyis a jelek szerint

nem mindenki taxizik, akinek engedélye lenne rá.

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint a jelenlegi létszám akár ideálisnak is mondható, a legtöbb esetben képes ellátni az igényeket. A probléma inkább csúcsidőben, vagyis esténként, hétvégén van, amikor a megszokotthoz képest sokat kell várni a taxira, de a néhány órás csúcsidőszakért a vállalkozásoknak nem éri meg újabb és újabb autókra beruházni, azaz fejleszteni.

A csúcsidőszak mellett a gyorsabb haladásban a dugók és a felújítások okoznak nehézségeket a taxisoknak is, a szövetség elnöke szerint ha előfordul egy-két ilyen fennakadás a városban, akkor "háromszor-négyszer annyi taxi is kevés lenne". 

A munkaerőhiányt egyelőre nem érzik a taxisok, a diszpécserszolgálatok esetében is biztosítani tudják a fuvarszervező irodák a szükséges létszámot, például folyamatos átképzésekkel - mondta a Portfoliónak Metál Zoltán. Ugyanakkor a szövetség azt tapasztalja, hogy nőtt a kereslet a megbízható fuvarszervező cégek iránt, ennek köszönhető, hogy egyre gyakoribb az, hogy csúcsidőben percekig nem lehet elérni telefonon a társaságokat.

Az elnök szerint a 2013-ban bevezetett hatósági árnak köszönhetően átláthatóbb és kiszámíthatóbb lett a szolgáltatás, ennek tulajdonítja azt, hogy megnőtt iránta a kereslet. Emellett a turizmus is jót tesz a taxizásnak és egyéb szolgáltatásoknak a fővárosban.

A korábbi évekhez képest 5-10 százalékkal élénkült a forgalom,

amiben a piac szabályozása mellett az Uber kiszorítása is szerepet játszott.

Metál Zoltán beszélt arról is, hogy még van néhány egyeztetés, de akár áprilistól emelkedhet a hatósági ár, ahogy fogalmazott, egy elviselhető és józan mértékű tarifaemelés. Ez a jelenlegi árakhoz viszonyítva 10-15 százalékos emelést jelentene.

Címlapról ajánljuk
Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

A világbajnok BMX freestyle-os néhány évre abbahagyta a versenyzést, de amikor a sportága bekerült az olimpiai programba, hamar visszatért. A népszerű influenszer az InfoRádióban elmondta: a BMX freestyle-ban nem lehet előre jósolni vagy esélyeket latolgatni, sok tényezőtől, körülménytől függ, hogy sikerül egy-egy verseny, de a kvótaszerzés lesz a célja a júniusi, budapesti olimpiai selejtezőn.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×