eur:
394.98
usd:
371.91
bux:
66300.14
2024. április 16. kedd Csongor
Német buszos cég tarolja le a magyar piacot

Német buszos cég tarolja le a magyar piacot

A FlixBus a versenytársaikat bekebelezték vagy kiszorították. Már nem sok kell ahhoz, hogy egyedül maradjanak a piacon.

Az Európa-szerte egyre nagyobb területen szolgáltató FlixBust nevű német cég Magyarországon is jelentős növekedést könyvelhetett el tavaly: budapesti megállóinak átmenő utasforgalma megduplázódott 2016-hoz viszonyítva – írja a Magyar Idők.

A cégnek egyetlen saját autóbusza sincs, szerződött partnereinek üres székeit értékesíti saját online felületén. Ezek a partnerek pedig kizárólag profi autóbuszos szolgáltatók. 

A FlixBus Magyarországon a Volánbusznak is a partnere, de a német piacon is a legnagyobb busztársaságokkal működik együtt. 

A tavaly nyári menetrendben számos új külföldi célállomás vált elérhetővé a cég hálózatában, többek között

Horvátországban, Szlovéniában, Olaszországban, Németországban és Romániában.

 

A német fuvarszervező megkétszerezte teljesítményét, a műfaj hazai úttörője, az Orangeways azonban kivonult a magyar piacról. A Gazdasági Versenyhivatal december végén megtiltotta a cégnek, hogy járatokat indítson, és a honlapot is becsukatta. A versenyhivatal azért döntött a busztársaság letiltása mellett, mert engedély nélkül működött, de a mostani döntést megalapozó eljárástól függetlenül egy versenyfelügyeleti eljárás is zajlik a cég ellen. 

Eltűnik a magyar piacon jelentős forgalmat bonyolított Polskibus. A FlixBus és a Polskibus menedzsmentje már hosszabb ideje folytatott együttműködést: ennek velejárója, hogy azonos desztinációban már nem indítanak egymás ellen járatot. Azért, hogy ne maradjon versenytárs nélkül a FlixBus a magyarországi expresszbuszpiacon – a belföldi távolsági buszok piaca jelenleg még nem liberalizált, a kizárólagos szolgáltatók a Volán-társaságok és alvállalkozóik –, új szereplőként megjelent a cseh RegioJet.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.16. kedd, 18:00
Kaiser Ferenc
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense
Belső égésű motorok betiltása: erős EU-s intelem érkezett

Belső égésű motorok betiltása: erős EU-s intelem érkezett

Thierry Breton, az EU egységes piacért felelős vezetője figyelmeztette az európai autóipari cégeket és a tagállami kormányokat, hogy még jelentős változásokra van szükség ahhoz, hogy az EU 2035-ig teljesíteni tudja a zöld megállapodással és az elektromos járművekkel kapcsolatos célkitűzéseket. A „szükséges kiigazítások” szükségességét hangsúlyozva Breton arra figyelmeztetett, hogy a Green Deal céljainak elérése több mint végrehajtási utasítás, azzal kell foglalkozni, hogy segítsék, támogassák a projektek megvalósulását.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×