Az új autók árának alakulására az inflációnál nagyobb hatással lehet a különböző biztonsági, technikai fejlesztések beépítésének költsége - mondta Gablini Gábor.
A szakágazati szervezet elnöke szerint
a kereslet növekedését is segíti, ha nem lesz áremelkedés.
Gablini Gábor stabil árszintre számít, bár érezhető a nyomás azzal összefüggésben, hogy olcsóbb legyen az új autó, de ennek nincs realitása. A gyártási és kereskedelmi költségek - a munkabérek növekedése miatt - emelkednek, de az európai konjunktúra lehetővé teszi, hogy a költségek emelkedése ne áremelkedésben jelenjen meg. A gazdaság itthon is fejlődik, az árfolyam viszonylag kiegyensúlyozott, ezért nincs generális áremelkedést okozó tényező, stabil árszintre lehet számítani.
Elmondása szerint az autóiparban is meglévő folyamatos innováció, a törvényi szigorítások (például a károsanyag-kibocsátással és biztonsági elemek beépítésével kapcsolatban) komoly többletköltséget jelentenek a gyártóknak, ezért
hatalmas csata zajlik az autóiparban a költségek leszorítására.
Ezek csökkentése miatt óriási harc alakult ki a gyártók között, de vannak olyan fejlesztések, amelyeket érvényesíteni kell az árakban, hogy elkerüljék a gyártók a negatív céges eredményeket, amelyeknek az egész iparágra rossz hatásuk lenne.