Ezeket tudnia kell, ha rendelt a Mall.hu-ról

Infostart
2017. november 16. 12:14
Várhatóan a függőben lévő megrendeléseit is teljesíti a Mall.hu, ám késéssel - mondta az InfoRádiónak a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület elnöke. Ormós Zoltán hozzátette: az utánvéttel fizetőknek nincs veszélyben a pénzük, a bankkártyás vásárlók bankjuktól követelhetik vissza a kifizetett összeget.

A Mall. hu internetes áruházat is érintheti a Nemzeti Adó és Vámhivatal eljárása, amely 4,5 milliárd forint összegű költségvetési csalás miatt indult. Ennek ellenére nagy valószínűséggel rövid időn belül megkapják a vevők a rendelt árut – hangsúlyozta a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület elnöke.

„Én is csak annyit tudok, amennyit a sajtóban látok, de biztos, hogy a Mall.hu üzemeltetői maximálisan együttműködnek a hatóságokkal, és azon vannak, hogy minél előbb teljesítsék a rendeléseket.

Egy kis türelem, és minden rendbejön.”

Bankkártyás vásárlás esetén, ha egy kereskedő meghatározott időn belül nem teljesít, jelentős késedelembe kerül, akár tőle független ok miatt is, a vevő jelezheti a bankjának, hogy nem érkezett meg az áru – mondta Ormós Zoltán, hozzátéve, hogy a pénzintézet ilyenkor visszakövetelési eljárást indít. Ha a kereskedő nem tudja igazolni, hogy kiszállította a terméket, a vevőnek visszatérítik a vásárlás költségét – mondta a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület elnöke.

„Az utánvétes vásárlók jól járnak, hiszen ők nem fizettek semmit, ezt ugyanis az áru átvételekor kellene megtenniük. Egyébként ez a két a fizetési mód teszi ki a vásárlások felét. A többieknek, bár Magyarországon nagyon ritka a banki előreutalás, nincs értelme a fogyasztóvédelemhez fordulni, vagy megvárják a teljesítést, vagy pénzkövetelést nyújtanak be”  - mondta Ormós Zoltán, és felidézte, hogy a Malév csődjekor azok, akik bankkártyával vették meg a repülőjegyüket, visszakapták az árát, pedig a légitársaság végleg csődbe ment, a Mall.hu esetében erről nincs szó.

Mit tehet a fogyasztó?

Egy adóhatósági eljárás önmagában nem kell, hogy érintse a fogyasztókat, azonban az látszik, hogy a webáruház működésében fennakadásokat okoz – mondta az InfoRádióban Siklósi Máté, a CP CONTACT ügyvezetője: „Problémát az jelenthet, hogy egyáltalán szállítanak-e. Felmerül az is, ha a rendelés működik, akkor mikor szállítják ki. Az oldalon bizonyos termékeket másnapi kiszállítással is vállalnak. Ha ezt meg tudják tenni, jó, ha azonban nem, akkor az a fogyasztók megtévesztése lehet.”

Az internetes vásárlásokra az Európai Unió területén 14 napos elállási jog érvényes, ami már az átvétel előtt is gyakorolható – mondta a CP CONTACT ügyvezetője, hozzátéve, hogy a webshopban vásárolt terméktől való elállás, azaz a pénz visszaigénylése írásban történhet.

„Például a Kapcsolat menüpontban talált e-mail-címen lehet értesíteni a webáruházat arról, hogy elállunk a vásárlástól és szeretnénk a vételárat a jogszabálynak megfelelően 14 napon belül visszakapni.”

A fogyasztói elállás egy egyoldalú jognyilatkozat, a vevőnek egyetlen dologról kell gondoskodnia, hogy az áruház ezt megkapja – hívta fel a figyelmet Siklósi Máté.

„Az e-mail jó megoldás. Arra kell figyelni, hogy

a név, a tranzakciószám és az elállás szó szerepeljen a nyilatkozatban.”


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Ormós Zoltán, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület elnöke
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Siklósi Máté, a CP CONTACT ügyvezetője
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást