A két beruházás értéke meghaladja a kétszázmilliárd forintot. Mindkettőben közös, hogy minden megújul a vonalakon, így
- a pálya,
- a biztosítóberendezések,
- a vasúti felső vezeték,
- az útátjárók és
- az állomások is.
A Százhalombatta-Pusztaszabolcs közötti 25 kilométer hosszú vonalon 12 kilométernyi pálya épül külön nyomvonalon, a szakasz jelentősége abban is megmutatkozik, hogy az állomások úgy épülnek át mindkét vonalon, hogy az utasok csak aluljárókon vagy lifteken közelíthetik meg a peronokat. A pusztaszabolcsi vonal tervezett költségvetése 97, a hatvanié 124 milliárd forint.
Jelentős projektnek ígérkezik továbbá a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-train rendszer kiépítése, amelynek révén városi villamosok a vasúti pályán is közlekedhetnek a két település között. Ez a beruházás már idén megkezdődött, jövőre a nagyvasúti munkálatok következnek, és új szerelvényeket vásárol a MÁV.