eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Kiderült, kaphatunk-e kártérítést az App Store hibájáért

Kiderült, kaphatunk-e kártérítést az App Store hibájáért

Egyes vállalatok akár a napidíj nyolcszorosát is fizethetik a fogyasztónak, ha szolgáltatásuk elérhetetlen. Ez viszont az internetes szolgáltatásoknál, például az iTunes vagy a Spotify esetében még nincs így - közölte az InfoRádió által megszólaltatott fogyasztóvédelmi tanácsadó. Siklósi Máté arról is beszélt, hogy a nem pénzügyi szolgáltatást nyújtó cégeknek elég, ha egy virtuális panaszfelületet tartanak fent.

Mint megírtuk, szeptember elején néhány napig nem működött az App Store. Arról, hogy ilyen esetekben mit tehet a fogyasztó, a fogyasztóvédelmi tanácsadó azt mondta, ha egy szolgáltatás havi vagy éves díj ellenében folyamatos elérhetőséget ígér, akkor annak akadozása, teljes elérhetetlensége, felvetheti a kártérítés lehetőségét.

„Ha valamire előfizetek és az nem a kívánt minőségben jön, elállhatok a szerződéstől: visszakérhetem az előfizetés díjának egy részét, de akár fel is mondhatom és jóváírathatom vagy visszautaltathatom az árát.”

Míg a televízió-, az internet- és a telefonszolgáltatások esetén a jogszabály akár nyolcszoros kötbérrel is bünteti a kimaradást,

internetes szolgáltatásnál ez még nincs így

– tette hozzá Siklósi Máté.

„A jogalkotónak nem ártana végiggondolnia, hogy egy zene-, egy grafikus program szolgáltatása vagy egy fotótárhely elérhetetlensége milyen kieséssel járhat, és ezért milyen szankciókkal sújtható; a fogyasztó milyen jóvátételt, kártalanítást kaphat a szolgáltatótól.”

A szolgáltatónak az adott országban érvényes jogszabályokat kell betartania, ennek megfelelően kellene lennie, magyar nyelven, egy "általános szerződési feltételek" összegzésnek, amelynek azt is tartalmaznia kell, hogy panaszt milyen nyelven, milyen elérhetőségeken és milyen kivizsgálási feltételek mellett tehet az ügyfél – mondta a fogyasztóvédelmi tanácsadó. Siklósi Máté hozzátette, ha ennek eleget is tesz a szolgáltató, fizikailag létező ügyfélszolgálatot nem kötelező működtetnie.

„Lehet határokon átnyúló, és akár elektronikus formában is üzemeltethető. A lényeg, hogy a panaszt meg lehessen tenni, amire 30 napon belül válasz érkezzen, ha elutasítják, annak is megvannak a formulái, hogy azt milyen tájékoztatás mellett lehet megtenni.”

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát

A világbajnok BMX freestyle-os néhány évre abbahagyta a versenyzést, de amikor a sportága bekerült az olimpiai programba, hamar visszatért. A népszerű influenszer az InfoRádióban elmondta: a BMX freestyle-ban nem lehet előre jósolni vagy esélyeket latolgatni, sok tényezőtől, körülménytől függ, hogy sikerül egy-egy verseny, de a kvótaszerzés lesz a célja a júniusi, budapesti olimpiai selejtezőn.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×