eur:
393.24
usd:
367.33
bux:
65863.72
2024. április 23. kedd Béla
Nagy változás a fapados járatokon, minden utast érint

Nagy változás a fapados járatokon, minden utast érint

A Wizz Air lazítja, a Ryanair most szigorította meg a poggyászszabályzatát.

Kicsi vagy nagy kézipoggyász, ingyen vagy pénzért, a fedélzeten vagy a csomagtérben – gyakran változnak a legolcsóbb jegyeket kínáló diszkont-légitársaságok szabályai. Bár kétségkívül sokkal olcsóbban adják, a fapadosok jegyárába lassan már tényleg csak az ülés használata fér bele- írja a Magyar Idők.  

Megörülhettek a Wizz Air törzsutasai, amikor a cég bejelentette, hogy a téli menetrend életbelépésétől nem kér majd pénzt a nagyobbik kézipoggyászért – mint eddig –, ugyanakkor nem is garantálja, hogy minden utas gurulósa elfér az utastérben. A minap a Ryanair, a konkurens fapados viszont azzal bosszantotta leendő utasait, hogy míg eddig ingyen biztosította a kis bőrönd és a kézitáska behajózását, ezután csak az elsőbbségi díjat megfizetők utazhatnak biztosan a csomagjuk közelében.

Vagyis mindkét ultrafapados azon igyekszik, hogy lebeszélje utasait a málhákkal utazásról. A gurulós bőrönd az utóbbi években az olcsó repülőjegyek által lehetővé tett hétvégi városlátogatások jelképe lett. Míg a hátizsákos turisták a természetet járják, a trolley használatához járda kell. A hétvégi utakra ráadásul elég a kis gurulós bőrönd is, ami pont befér a repülőgép fedélzetén az utasok feje felett kialakított szekrénybe.

Ez egyébként nemcsak olcsóbb megoldás, mint a feladott csomag, de leszállás után nem kell megvárni, amíg a földi kiszolgálók kifuvarozzák a terminál futószalagjára. Ráadásul vannak, akik nem szeretik, hogy a rakodómunkások hajigálják a drága pénzen vett utazótáskát, azt pedig különösen nem, ha illetéktelen kezek beletúrnak a csomagba értékeket keresve. Vagyis az utasok szeretik a közelükben tudni a gurulós bőröndjüket, ám a légitársaságok számára ez gyakran nyűg: a ki- és beszállás lassabban megy, amíg mindenki elrendezi a maga csomagját, márpedig a gyors forduló a diszkontcégek üzleti modelljének az alapját jelenti: minél többször felszáll a gép egy nap, annál több bevételt termel, míg a repülőgép lízingdíja változatlan.

A légitársaságok ezért azon vannak, hogy miközben vonzó szolgáltatást kínálnak, a kézipoggyász felvitelét a fedélzetre különböző módon korlátozzák. Ilyen feltétel a méret és súly, a túlméretes csomagokat elvileg nem engedik fel az utastérbe.

A társaságok közül a Wizz Air tűnt ki az ellenőrzés szigorúságával, amelyet különösen Ferihegyen alkalmazott következetesen.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.23. kedd, 18:00
Sz. Bíró Zoltán
történész, Oroszország-szakértő
Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Az első számú globális megatrend lett a mesterséges intelligencia boom, ami alapjaiban ír át üzleti modelleket, diszruptálhat iparágakat és felborítja az eddigi játékszabályokat. Egy teljes konferencianapon keresztül azzal foglalkozunk az AI in Business c. rendezvényünkön, milyen változásokat hoz az AI az üzlet számára az egyes szektorokban és területeken. Mellébeszélés helyett üzleti stratégiákat, valós megoldásokat és use case-eket mutatnak be a témát ismerő tanácsadók, IT-beszállítók, és azok a vállalati vezetők, akik már aktívan keresik vagy már meg is találták az AI-ban rejlő üzleti lehetőségeket. A Portfolio AI in Business rendezvényéről ebben a cikkünkben számolunk be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×