„Korábban is voltak adathalász-támadások magyar bankok ügyfelei ellen. A mostani, júniusban kezdődött sorozat egyedisége, hogy meglehetősen koncentráltan történik: a héten már a negyedik bank ügyfeleit próbálták megtámadni.”
További újdonság, hogy míg korábban email-üzenetekben támadtak, most már megjelentek az sms-ek is – jelezte a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti szóvivője. Adategyeztetésre, adatfrissítésre, -pontosításra való felkérésen túl már egy alkalmazás letöltésére is felszólítják az ügyfeleket, hogy az sms-kódokat el tudják téríteni – tette hozzá Binder István.
„Jól vizsgázott a magyarországi ügyfélkör és a bankok is, amelyek azonnal tájékoztatták a támadásokról az ügyfeleiket. Ha a támadás mégis megtörténne, célszerű haladéktalanul a bankhoz fordulni, hogy lezárják az utakat.”
Binder István hangsúlyozta, a magyarországi bankok soha nem kérik el az ügyfelek titkos adatait, kizárólag személyesen, például a fiókban történik adategyeztetés, ha tehát ilyen tartalmú levelet kap valaki, biztos lehet benne, hogy csalók írták.
„Számos ügyfél fordult hozzánk, mostanáig négy bank ügyfeleit támadták, de a csalók szerverein egy ötödik klónozott oldala is szerepelt, tehát további kísérletekre készültek. Nem zárható ki, hogy újabb bankokat keresnek meg. Egy-egy banktól több tucatnyi jelzés érkezett, de nagyon sok ügyfél – nagyon helyesen - olvasatlanul törölte az ilyen leveleket.”