2017 első negyedévében is bővült a bevásárlóturizmus: 26 milliárd forintot hagytak külföldi üzletekben a magyarok. A növekedés üteme nagyjából megegyezik az internetes kereskedelemével, 18 százalékos volt, igaz a webköltekezés értéke nagyobb volt, 75 milliárd forint - közölte a blokkk.com a KSH adatai alapján.
2017 első negyedévében
a bevásárlóutazások száma is nőtt, 1,3 millióra,
ami kétszázezerrel több, mint egy évvel korábban.
A határokon túlra utazó bevásárlók kedvenc terepe továbbra is Ausztria, ahol 2017 első három hónapjában 10 milliárd forintért vásároltak a magyarok a KSH adatai szerint. Egy évvel korábban még 9 milliárd forint volt ez az összeg. Szlovákiában mintegy 3 milliárd forintot hagytak a magyarok, ez megegyezik az egy évvel korábbival. Két milliárd forintról 3,5 milliárdra ugrott a Szerbiát felkereső bevásárló turisták költekezése, így lejjebb is szorították Szlovákiát a célországok rangsorában.