Jön a kötelező szervizdíj?

InfoRádió
2017. május 11. 13:46
A jövő évtől 8-15 százalékos kötelező szervizdíj bevezetését szorgalmazza a szállodaszövetség, amely a 2018. évi adótörvény tervezetéből kimaradt szálláshelyi ÁFA-csökkentésre továbbra is jó esélyt lát - írta a világgazdaság.hu.

Bár a napokban közzétett adótörvény-módosítási tervezetben nem szerepel a szálláshely-szolgáltatás 18 százalékos áfájának csökkentése, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) tovább dolgozik és tárgyal a Magyar Turisztikai Ügynökséggel a ratifikálásra váró anyag tartalmáról, amelyben 5+1 százalékos (5 százalék áfa és 1 százalék marketing hozzájárulás) javaslat szerepel – mondta a vg.hu beszámolója alapján Flesch Tamás, a szövetség alelnöke. 

Mint rámutatott: a turizmus legnagyobb problémája a munkaerőhiány, amely már a menedzseri szinten is fenyeget, vagyis

nincs más út, mint a komoly bérfejlesztés,

amivel itthon, illetve az ágazaton belül lehet tartani a dolgozókat.

Ennek fedezetét az áfa-csökkentés mellett a szervízdíj bevezetése jelentheti,

amitől transzparensebb is lehet a vendéglátás.

A dinamikus növekedést produkáló budapesti turizmusra 2-3 ezer új szállodai szobát nyitnak három-négy éven belül a befektetők. Félő, hogy a jelenlegi 20 ezer szobás kapacitás 10-15 százalékos növelése ismét negatív árversenyt indíthat el - mutatott rá az alelnök.

A szállodaszövetségi alelnök megjegyezte, hogy az Airbnb-hez kapcsolódott több ezer budapesti lakás már 40 százalékos kapacitásbővítést jelent, de a lakáshoteleket nem betiltani kellene, hanem egyértelmű szabályozást szeretnének látni.

Míg egy szállodának igen költséges kötelezettségeknek kell eleget tennie (például tűzvédelmi felelőst, hamarosan energetikai szakembert alkalmazni), és magas adóterhek mellett működik, komoly hátrányba kerül az olcsóbban kiadott lakásokkal, sőt, immár az adóoptimalizálás érdekében lakáshotelként működtetett, valójában szállodának épült házakkal szemben - hangsúlyozta az alelnök.

Hozzátette, hogy a rövid távú lakáskiadás már komoly takarítói, értékesítői, sőt menedzseri kapacitást is elvon a szállodáktól, ami jelzi, hogy folyamatosan nő a jelentősége.