A portál kiemelte, hogy az Audi éveken keresztül gyakorlatilag versenytárs nélkül kínálta autóit a kínai piacon, mert a kínai vevők speciális igényeire szabta azokat, miközben a BMW és a Mercedes a más piacokon bevált receptek alapján inkább a vevőket szoktatta volna hozzá az autóihoz.
Miközben januárban a Mercedes kínai eladásai 40 százalékkal nőttek, addig Audiból 35 százalékkal kevesebb fogyott. De februárban és márciusban is kétszámjegyű volt a visszaesés, az első negyedévben összességében 22 százalékkal csökkentek az Audi eladásai.
A kínai értékesítés kiesése nagyon fáj a cégnek.
Nem arról van szó, hogy a cég autói hibásak lennének, vagy nem felelnének meg a kínai vevők igényeinek, esetleg azért vesznek a kínaiak jóval kevesebb Audit, mert a dízelbotrány miatt bojkottálnák a cég termékeit.
Hanem arról van szó, hogy
a német autógyártó új üzleti partnert keresett Kínában, ezzel pedig egy belpolitikai konfliktus kellős közepébe sodródott.
Ennek a lehetséges hatásairól a cég menedzserei azt gondolják, hogy súlyosabbak lehetnek, mint a dízelbotrány miatti vizsgálatok várható következményei - írta a portfolio.hu.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!