eur:
394.11
usd:
365.28
bux:
65384.6
2024. március 28. csütörtök Gedeon, Johanna

Meglepő, kik költik a legtöbbet a neten

Kiderítették, kik vásárolnak a legtöbbet, kik költik a legtöbbet és ki miért szereti a netes vásárlást.

Az idősebbek aktívabbak

Az X generáció tagjai, tehát az 1966 és 1981 között születettek 20 százalékkal vásároltak többször online, mint az Y generáció, vagyis az 1982 és 2001 között születettek - állapította meg a világ 51 országa több mint 18 ezer fogyasztójának online vásárlási preferenciáit összegezve legújabb felmérésben a KPMG.

A felmérés eredményei szerint a megkérdezett fogyasztók évente átlagosan 17 alkalommal (havonta 1,25 alkalommal) vásároltak online. Az X generáció tagjai ennél valamivel több, éves szinten 19 tranzakciót hajtottak végre, és az elmúlt 12 hónapban többször vásároltak, mint bármelyik másik csoport.

Müller Zsolt, a KPMG kiskereskedelmi iparági szakértője ennek kapcsán elmondta: az, hogy milyen életfázisban tart valaki, éppúgy hatással van fogyasztási szokásaira, mint az, hogy mennyit keres.

Az X generáció tagjai közül valószínűleg többen futottak már be jó karriert, építenek házat és alapítanak családot, így többet is vásárolnak, mint az Y generáció - mutatott rá.

Azt is jelezte:

miközben a babyboomerekről azt feltételezik, hogy jobban kedvelik a hagyományos vásárlási formákat, kiderült, semmivel sem vásárolnak ritkábban online,

mint a fiatalabb Y generáció, sőt, többet költenek a fiatalabbaknál. 

Fontos ugyanakkor megjegyezni, hogy a magyar babyboomer generáció kevésbé aktív online, mint például a németek.

Mindenesetre

Magyarországon a teljes lakosság 39 százaléka vásárolt az elmúlt egy évben legalább egyszer online,

és az arány folyamatosan növekszik.

Meglepő, kik költik a legtöbbet a neten

Bolt helyett online

„A mai fogyasztók már nem járnak vásárolni, hanem mindig és mindenhol vásárolnak - mutatott rá Müller Zsolt.

Az iparági szakértő elmagyarázta, hogy az online piactéren

a verseny már nem a helyi boltok nyitvatartási idejére korlátozódik.

A fogyasztók könnyen vásárolhatnak a világ bármely pontján található forgalmazótól vagy gyártótól – vagy olyanoktól, amelyeknek fizikailag létező egységük nincs is.

„A növekvő verseny és a magasabb fogyasztói elvárások miatt az áruházaknak át kell gondolniuk, hogy milyen online stratégiát követnek - mutatott rá a szakértő.

A felmérés eredményei szerint egyébként a fogyasztók leginkább azért szeretnek online vásárolni, mert

kényelmes, a nap bármely órájában és a hét bármely napján megtehetik.

Fontos, hogy lehetőség van az árak összehasonlítására, és arra is, hogy alkalmasint egy jobb ajánlatot találjanak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

Címlapról ajánljuk

Teljes a patthelyzet a bécsi repülőtéren

Hiába a 36 órás sztrájk, megszakadtak a tárgyalások a szakszervezetek és az Austrian Airlines osztrák légitársaság között. A dolgozók a Lufthansa leányvállalatánál ugyanolyan béreket követelnek, mint az anyacégnél, ahol egyébként a közelmúltban zárult egy sikeres munkabeszüntetés.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Marija Zaharova, az orosz külügyminisztérium szóvivője azt mondta, az Iszlám Államnak nem voltak meg a képességei egy a krasznogarszkihoz hasonló terrortámadás kivitelezésére, és Ukrajnára és a Nyugatra igyekezett terelni a gyanút. Kirilo Budanov, az ukrán katonai hírszerzés feje úgy nyilatkozott, Oroszországnak legkésőbb február közepe óta tudomása volt a készülő támadásról, ennek ellenére nem tettek semmit. A harkivi rendőrség vezetője szerint Oroszország egy új típusú irányított bombát vethetett be a városban szerdán, az UMPB D-30-at.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×