Külföldről rendelt a neten és valami nem stimmel? Így rendezheti az ügyet

InfoRádió
2017. április 18. 18:53
A hazai fogyasztók már csaknem hatszázszor kerestek meg belföldi és más uniós tagállamban lévő kereskedőket a Budapesti Békéltető Testület szükség szerinti segítségével, ha gondjuk volt valamilyen online megrendelt termékkel vagy szolgáltatással - tudatta a szervezet.

A Budapesti Békéltető Testület kizárólagos illetékességgel (pénzügyi, biztosítási jellegű ügyek kivételével) bír Magyarországon a határon átnyúló, internetes vásárlásból fakadó viták intézésében, és ezenkívül segíti a hazai és uniós fogyasztókat is, ha fogyasztóvédelmi jellegű kérdéseik vannak - számolt be ténykedéséről a szervezet.

Problémájukat a fogyasztóvédelmi honlapon ( www.ec.europa.eu/odr) jelezhették a testület felé az ügyfelek.

A BBT ismertetése szerint

a magyar fogyasztóknak leginkább a Romániából történő online vásárlásokkal akadt gondjuk.

Magyar cégekkel szemben pedig már több mint ezren nyújtottak be belföldről és külföldről online panaszt az Európai Bizottság által létrehozott internetes felületen. 

 Az Európai Unióban eddig benyújtott

összes online panasz közül leginkább ruházati cikkekkel és lábbelikkel (11 %), légitársaságokkal szemben (9 %), illetve információ-technológiai eszközökkel (8 %),

azaz mobiltelefonokkal, tablet PC-kkel, laptopokkal és egyéb hasonló árucikkek miatt indultak meg az online vitarendezési eljárások.

Szórakoztató jellegű elektronikai termékekkel (fényképezőgép, videokamera, DVD-lejátszó, televízió) a kérelmek több mint 5 %-a függött össze, és ezzel szinte egyezik a mobiltelefon-szolgáltatások (5 %) miatt benyújtott beadványok száma.

A sort ez után a szabadidős termékekkel (például: sporteszközök, hangszerek) kapcsolatos panaszok követik (4 %), de online vásárolt lakberendezési cikkekkel (4 %) is többször gyűlt meg a bajuk a fogyasztóknak.

Unió-szerte a honlapon benyújtott vitás ügyek csaknem 3 %-a függött össze járművek és egyéb személyszállító eszközök alkatrészeivel és tartozékaival. Ezzel lényegében egyezik az internet-szolgáltatás valamilyen hibájával kapcsolatosan beadott kérelmek száma (2,53 %).

Végül az Európai Unióban a tíz leggyakrabban kifogásolt gazdasági ágazat közül az „utolsó helyen" a nagyméretű háztartási készülékkel összefüggő vitás esetek száma áll, a maga 2 %-ával.

A tapasztalatok igazolják, hogy a magyar fogyasztók megismerték és elkezdték használni az uniós békéltető honlapot.

Emellett sokszor

az ügy már azzal is megoldódik, ha a fogyasztó nem adja fel pusztán azért, mert kezdetben elutasítást kapott és ezt követően panaszt nyújt be -

hívta fel a figyelmet a Budapesti Békéltető Testület.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Külföldről rendelt a neten és valami nem stimmel? Így rendezheti az ügyet
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást