Kozma Zsolt közleménye szerint a Lear december 31-ig fokozatosan építi le a létszámot, a termelés egy részét befejezi, egy részét alacsonyabb költségű országokban található telephelyeire helyezi át.
A munkavállalókat sokként érte a hír, hiszen
semmi nem utalt a drasztikus lépésre.
A móri telephely több mint 24 éve működik - tette hozzá.
A szakszervezet tájékoztatása szerint a prémium kategóriás személygépjárművek autóülés huzatát készítő vállalat munkatársainak túlnyomó többsége szakképzett varrónő, akik számára az elhelyezkedés szakmájukon belül nehezen megoldható. Megjegyezték, hogy a létszámleépítések ütemezéséről és a munkatársak szociális helyzetét javító intézkedésekről a cég vezetése a szakszervezettel és az üzemi tanáccsal megkezdte az egyeztetéseket.
A Nemzetgazdasági Minisztérium közleményében hangsúlyozta: fokozott figyelemmel kísérik a Lear munkavállalóinak sorsát. Jelezték, hogy Fejér, illetve a szomszédos megyékben a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat március végi adatai szerint közel nyolcezer betöltetlen versenypiaci álláshely volt, ami a cég munkavállalóinak gyors elhelyezkedését nagyban segítheti.
Az NGM közölte, hogy az OFA Nonprofit Kft. folyamatos kapcsolatban van a Fejér megyei kormányhivatallal, a szakszervezettel, illetve a leépítést bejelentő móri vállalattal. Az OFA kész azonnali beavatkozásra a móri cég esetében is, még a tényleges elbocsátások kezdete előtt.
Mint írták, az érintett 800 munkavállalónak szükség esetén átképzésekkel, munkaerő-közvetítéssel, illetve különböző munkaerőpiaci programokba való bevonással segíthetnek. A legfontosabb, hogy a dolgozóknál a munkából-munkába elv érvényesüljön, ennek érdekében állásbörzék szervezése, folyamatos ügyfélszolgálat biztosítása, csoportos tájékoztatók tartása, illetve a környező munkáltatók felderítése is megvalósulhat a kormányhivatallal együttműködésben. A kormányzat új mobilitási támogatásai is könnyíthetik a dolgozók újbóli munkába állást - tették hozzá.