eur:
394.28
usd:
371.47
bux:
66497.82
2024. április 16. kedd Csongor
Alagúton mehetnek a hajók Norvégiában

Alagúton mehetnek a hajók Norvégiában

A világ első tengeri hajóalagútja épül meg Norvégiában.

Megépítik a világ első tengeri alagútját két fjord között, hogy a hajók ki tudják kerülni a viharzóna veszélyes vizeit, amelyeket már a vikingek is elkerültek - jelentette be a norvég kormány szerdán.

Elkerülhetik a veszteglést

A különleges alagút a Stad-félszigeten épül, Norvégia nyugati partjainál: 1,7 kilométer hosszú és 36 méter széles lesz. Ketil Solvik-Olsen szállítási miniszter az alagút tervét a tárca 2018 és 2029 közötti átfogó tervei között ismertette.

Alagúton mehetnek a hajók Norvégiában

Az Északi-tengeren a Stad-félsziget környékén rendkívül mostoha az időjárás, számos hajó kényszerül vesztegelésre, mielőtt folytatni tudná útját. Még a vikingek is inkább elkerülték ezeket a vizeket, és hajóikat inkább a szárazföldön hurcolták át az egyik fjordból a másikba.

Tengerjáró hajók is átmehetnek rajta

Hajók számára épült kisebb alagutak a világ más tájain is léteznek, de a Stad-félszigetet a legkeskenyebb, déli pontjánál átvágó alagút lesz az első, amelyen akár 16 ezer tonnás tengerjáró hajók is átkelhetnek, köztük az ország partvidéke mentén észak-déli irányban közlekedő Bergen-Kirkenes expresszhajó.

Alagúton mehetnek a hajók Norvégiában

A projekt költségeit mintegy 2,7 milliárd norvég koronára (92 milliárd forintra) becsülik. Megépítése három-négy évbe telik majd. A munkálatok várhatóan pár éven belül kezdődhetnek.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.16. kedd, 18:00
Kaiser Ferenc
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense
24 órás megfigyelés alatt az M85-ös alagút - bemutatjuk a technológiát

24 órás megfigyelés alatt az M85-ös alagút - bemutatjuk a technológiát

Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában megvalósuló Fertőrákos csomópont-Sopron országhatár között elhelyezkedő 780 méter hosszú alagút építési munkálatait a szokásosnál gondosabban felügyelik. Az M6-os autópálya építése során bekövetkezett balesetek miatt a kivitelező határozott elvárása volt, hogy folyamatosan és valós időben ellenőrizhető legyen a természeti és az épített környezet állapota, elkerülhetővé téve így a szerencsétlenségeket és a baleseteket. A Portfolio Nánási Gergely üzletfejlesztési menedzsert és Buday Bence marketing tanácsadót, a monitoring rendszert fejlesztő és üzemeltető vállalkozás szakembereit kérdezte a részletekről.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×