Ön fizetne szelfivel?

InfoRádió
2017. március 1. 15:57
Pozitívan értékelik a fogyasztók a virtuális valóság, valamint a szelfivel történő fizetés térnyerését – derült ki a Mastercard digitális fizetési kutatásából.

A jelentéshez több mint 3,5 millió közösségi média posztot elemeztek, és arra voltak kíváncsiak, hogy melyik új fizetési technológiák érdeklik a leginkább a fiatalokat. Úgy tűnik, jelenleg a digitális tárcák a legizgalmasabbak - legalábbis ezt tükrözi, hogy az ilyen témában folytatott nyilvános beszélgetések 75 százalékában ez jelent meg.

A biztonság a lényeg

Beszélgetéseik során a felhasználók újra és újra kiemelték, hogy az új technológiák és fizetési megoldások sikere attól függ, hogy ezek mennyire biztonságosak, mennyire védenek meg a lehetséges visszaélésektől.

A magasabb szintű biztonságot nyújtó biometrikus és hasonló hitelesítések iránt a vásárlók közel fele (43%) mutatott érdeklődést. Az ezekről a megoldásokról szóló beszélgetések több mint felében hangsúlyos volt

az ujjlenyomatos, az arcfelismeréssel működő "szelfis", vagy az érintéssel vezérelt azonosítás.

A vásárlók közül ugyanis sokan gyakran elfelejtik jelszavukat, vagy vesződségesnek találják azok megváltoztatását. 

Az arcfelismerésről szóló beszélgetések két fő témája a Mastercard Identity Check és a Google Hands Free alkalmazása volt, valamint a Snapchat szabadalma, amely fizetési platformot építene a valósidejű szolgáltatásokba.