Az a probléma, hogy amikor a szerződést megköti a fogyasztó, vagyis regisztrál, nem nézi meg, hogy milyen általános feltételei vannak a szolgáltatónak, amelyek akkor derülnek ki, ha egy idő után megszüntetné a szerződését – hangsúlyozta Kolyvek Antónia.
„Lehet, hogy a kicsúszunk a határozott idő lejárta előtti határidőből, akkor a szerződési feltételek szerint automatikusan meghosszabbodik a szerződés a korábbi időszakra kötött idővel, így a szolgáltatási díj is követelhető, sőt leemelhető a bankszámláról.”
A Budapesti Békéltető Testület szóvivője elmondta, leggyakrabban tehát a felhasználók figyelmetlensége okozza a problémát, nem a szolgáltatók élnek vissza az adatokkal, de Kolyvek Antónia hozzátette, arra azért figyelni kell, hogy az általános szerződési feltételek ne hozzák hátrányos helyzetbe a fogyasztót, ezeket akár egy perben is lehet érvényesíteni.
„Ha olyan szerződési feltétellel találkozik, ami számára hátrányos vagy a szokásos gyakorlattól eltérő rendelkezéseket tartalmaz.”
Kolyvek Antónia azt javasolta, a szerződéskötés előtt alaposan érdemes megnézni, kivel kötünk szerződést. Nem biztos, hogy a céget is ugyanúgy hívják, mint az általa üzemeltetett weboldalt. Célszerű megnézni, hogy mióta működő cégről van szó és mi jellemző rá.
„Fontos, hogy a szerződéskötés előtt nézzük meg a felhasználási feltételeket, főleg a fizetési kötelezettség keletkezését, fennállását, mikor, hogyan szüntethető meg a szerződés. Legyen annak nyoma, hogy időben elküldtük a felmondást. Számlát, nyugtát minden szolgáltatásról kell kapnia a fogyasztónak, akkor is, ha interneten vásárolt, ezt utólag is kérheti az eladótól” - hívta fel a figyelmet a Budapesti Békéltető Testület szóvivője.