eur:
392.82
usd:
366.69
bux:
66129.26
2024. április 25. csütörtök Márk
Csak a tisztán elektromos autókra jár támogatás

Csak a tisztán elektromos autókra jár támogatás

Csak a tisztán elektromos autók vásárlását támogatja a kormány - mondta a nemzetgazdasági tárca államtitkára Varga Mihály miniszter erre vonatkozó bejelentése után. Lepsényi István kifejtette: év végére a mostani 1100-ról kétezerre emelkedhet az elektromos autók száma Magyarországon. Mint ismert maximum másfél millió forintos támogatás igényelhető október végétől elektromos autó vásárlásához, magánszemélyek egy, vállalkozások legfeljebb 5 autó megvételéhez kaphatnak állami támogatást.

„A minisztériumunk elhatározta, hogy megteremti az e-mobilitás feltételeit. Az egyik feltétel volt, hogy legyen elegendő töltő – ezért hirdettük meg az önkormányzati pályázatot –, a másik pedig az, hogy direkt módon ösztönözzük a vásárlókat arra, hogy vegyenek elektromos járművet. Ezért fizetjük a másfél millió forintot a márkakereskedőnek” - mondta az államtitkár.

Közölte, hogy nincs szétosztva a keret, tehát erre bárki a megadott feltételek mellett az összeghatárig pályázhat magánszemélyként egy kocsira, vállalatként, kft.-ként maximum öt autóra.

„Azt gondoljuk, hogy ha nem is fog megduplázódni a magyarországi elektromos járművek száma – ami most 1100 körül van –, de a pályázat vége felé el fogja érni a kétezret. Hiszen elég sokan hallottak arról, hogy van egy ilyen elképzelésünk, és valószínűleg bizonyos vásárlásokat visszatartottak a bejelentésik” - véli Lepsényi István.

Elmondta, hogy a pénzügyi konstrukcióktól függetlenül jár a támogatás, gyakorlatilag minden pénzügyi konstrukciót megenged, amelyik működik a járműpiacon – így a pályázatból lízingszerződésre is adnak támogatást.

„Ugyanakkor mivel ez egy célirányos állami támogatás, korlátozást vezetünk be az értékesítéshetőséggel kapcsolatban. Azt nem szeretnénk, ha valaki támogatással vesz egy járművet, másnap kimegy Ausztriába, és eladja. Ezért elidegenítési tilalmat fogunk előírni egy meghatározott időre” - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára.

A kétmilliárd forintból nagyjából 1300 autó vásárlását támogathatják a másfél milliós maximummal.

„Abban biztosak vagyunk, hogy két hét alatt nem fog kimerülni a pályázati keret, de azt gondolom, hogy mivel hosszasan lesz nyitva a pályázat, a vége felé 900-1000 járművet mindenképpen megvásárolnak a keretből” - mondta Lepsényi István.

Hangsúlyozta:

csak tisztán elektromos járművek vásárlására adunk támogatást azért, hogy a környezetvédelmi hatások, a széndioxid-csökkentés maximálisan érvényesüljön.

A városi közlekedésben hozhat áttörést

7-8 millió forintos árig használható ki maximálisan az elektromos autóra megpályázható állami támogatás - mondta a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke. Erdélyi Péter szerint inkább vállalatok vásárolnak majd az első körben.

„Nem volt még olyan, hogy autóvásárlást támogattak volna. Nagyon fontos üzenetértéke van ennek. Az, hogy a kormányzat és a szakma is elkötelezett amellett, hogy a környezetbarát autók elterjedjenek Magyarországon” - véli a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke.

A szakember elmondta, hogy a másfél milliós támogatás az elektromos autók elég széles körét érinti, elég sok autó esik bele, de nem érinti a nagyon magas luxuskategóriát.

A támogatás 21 százalék, de maximum 1,5 millió forint lehet, tehát maximum egy körülbelül 7-8 milliós autónál lehet igénybe venni a 21 százalékot. A két ütemben ígért 5 milliárd forintos összeg körülbelül 3333 autó támogatására elegendő.

„Azt gondolom, hogy ez egy nagyon jó kezdet” - fogalmazott Erdélyi Péter.

„Nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy ennek milyen hatása lesz. Remélem, hogy jobban fognak fogyni ezek az autók" - mondta a szakember.

"Nem hiszem, hogy a hibrid autók kárára történne az átrendeződés, mert a tisztán elektromos autó a nagyon nagy távolságú utazásokra nem alkalmas, tehát ott a hibrid autók mindenképp létjogosultsággal bírnak. Sokkal inkább a városi közlekedés az, ahol ez áttörést hozhat”

- véli Erdélyi Péter.

Szerinte nagyon sok taxis vehet ilyet, és sok olyan városi szolgáltató, amelyik városon belül dolgozik, és tud napközben is tölteni.

„Azt gondolom, hogy első körben a vállalkozások fognak ebben élen járni, de a magánszemélyek esetében is előfordulhat az, hogy már az olcsóbb, tízmillió alatti elektromos autóknál is meglöki egy kicsit az üzletet” - mondta a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját

Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját

A Liverpool – különösen fájó ez a Vörösök híveinek – éppen a városi rivális Everton elleni vereséggel, szerdán szinte minden esélyét elveszítette a győzelemre az Arsenallal és a Manchester Cityvel vívott hármas harcban. Az Ágyúsok előnye három pont négy fordulóval a zárás előtt, ami a jobb gólkülönbség miatt valójában négy. A City két mérkőzéssel kevesebbet játszott náluk, de a vesztett pontokat tekintve az előnye öt pont Szoboszlai Dominik csapatával szemben.

Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt

Megszűnik az igazságügyi miniszteri ellenjegyzés a kegyelmi ügyekben, viszont kiskorúkat érintő ügyekben nem lehet majd kegyelmet adni – jelentette be a Kormányinfón Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Két további kérdésben is módosul az alaptörvény. Május 8-én Budapestre látogat a kínai elnök.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Ha Ukrajna élni akar, harcolnia kell – De mire lesz elég az amerikai segélycsomag?

Ha Ukrajna élni akar, harcolnia kell – De mire lesz elég az amerikai segélycsomag?

Több hónap huzavona után az Egyesült Államok törvényhozása megszavazta, Joe Biden elnök pedig mára virradóra aláírta azt a törvényt, amely az eddigi legnagyobb, összesen 61 milliárd dolláros katonai segélycsomagot biztosítja Ukrajna számára. A támogatás mérete példa nélküli, az viszont nagy kérdés, hogy mire lesz elég. Képesek lehetnek-e az ukránok visszafoglalni az oroszok által megszállt területeket, vagy csupán a védelmi képességeik lesznek erősebbek? Kell-e tartani eszkalációtól az új fegyverek miatt, és mi lehet Oroszország jelenlegi, valós célja a háborúban? Továbbá milyen keretben érdemes értelmezni az eseményeket, tényleg a Nyugat sorsa dőlhet el Kelet-Ukrajnában vagy csupán szláv belharcról van szó? Egyebek mellett ezekről a témákról kérdeztük Kaiser Ferencet, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Nemzetközi Biztonsági Tanulmányok Tanszékének docensét az Ukrajnának megszavazott amerikai katonai segély apropóján.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×