Hozzátette, hogy a fenti, saját erőből megvalósított beruházások mellett további fejlesztések várhatók a még folyamatban lévő európai uniós pályázati forrásokból is, ezek nagyságrendje azonban már kisebb lesz, és várhatóan a jövő évre is áthúzódik a megvalósításuk. A mobil hálózat fejlesztésénél a beltéri lefedettség erősítésén van a hangsúly, miután a külső lakossági lefedettség tavaly év végére már meghaladta a 97 százalékot.
Az idei első negyedév eredményeit ismertetve kiemelte, hogy Magyarországon minden piaci szegmensben bevételnövekedést ért el a társaság és a hatékonyság is javult. Hozzáfűzte: a vezetékes bevételek folyamatos emelkedése visszaigazolja, hogy jó befektetés a hálózat fejlesztése.
A leányvállalatokkal kapcsolatban kifejtette, hogy a macedón piacon hosszú idő után először nem csökkentek a bevételek. Úgy vélte, jó esély van arra, hogy sikerüljön fordulatot elérni ezen a piacon. Montenegróban azonban tovább folytatódott a bevételcsökkenés.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a Telekom első negyedévben elért jó eredményét két egyszeri tétel befolyásolta: az Origo értékesítés lezárása, továbbá az új székház építéséhez kapcsolódóan egy ingatlan eladása. E két tétel együttesen mintegy 5,1 milliárd forint egyszeri profitot jelentett.
Kiemelte azt is, hogy az eladósodottsági ráta 41,8 százalékra csökkent, és a trend várható folytatódásával a következő időszakban sikerülhet elérni, hogy a ráta a 30-40 százalékos sávba csökkenjen. Ez a célkitűzés az osztalékpolitika meghatározó eleme.
A héten bejelentett munkavállalói részvényjuttatási tulajdonosi programmal kapcsolatban elmondta, hogy a kedvezően változott szabályozási környezet miatt ez egy előnyös juttatás a munkavállalók részére.
A Magyar Telekom 2016 első negyedévében 145,1 milliárd forint konszolidált árbevételt és 10,7 milliárd forint adózott eredményt ért el. A bevételek 7,6 százalékkal csökkentek a tavalyi első negyedévhez képest, míg a profit több mint négyszerese az egy évvel korábbinak.