A 2013 közepén indult Növekedési Hitelprogram elindított egy újautó-értékesítési növekedést. Ez a folyamat azóta is tart, ennek következében pedig a megmaradt kereskedők, kereskedések konszolidálódtak - ismertette Gablini Gábor.
Hozzátette: a felmérésünk azt mutatja, hogy csökkenést igazán csak az okozott, hogy a Chevrolet márka Magyarországról kivonult. Ez csökkentette tovább a márkakereskedések, autószalonok számát. Ha ettől megtisztítjuk az adatokat, azt látjuk, hogy a konszolidáció elindult, magyarul már nincs további csökkenés. Éppen ezért az elkövetkezendő években növekedésre számítunk - jelezte a szövetség elnöke.
Ami jelenleg is veszélyezteti a megmaradt kereskedések létét, azok a javítás területén felmerülő problémák. A jelenlegi 3 millió jármű, ami körülbelül ezer milliárdos javítási piac - beleértve a kiszámlázott munkadíjakat, illetve az alkatrészeket - a KSH adatbázisában alig több mint 400 milliárddal van jelen. Ez is megerősít minket abban - amit egyébként minden nap tapasztalunk -, hogy a javítás területén extrém magas azoknak a szereplőknek a száma, akik semmiféle adózási tevékenységet nem végeznek. Itt azt szeretnénk elérni, hogy ez a szektor legyen átlátható - hangsúlyozta Gablini Gábor.
Elmondta: a felmérésünk alapján a kereskedők többsége - kétharmada - további fejlődésben bízik 2016-ban. Eszerint ha nem is két számjegyű, de egy számjegyű növekedésben mindenképpen bíznak.
Kiemelte: meggyőződésünk, hogy a használt autó import területén tudna a kormányzat egy erőteljesebb lépést tenni. Azt javasoljuk, hogy a jelenlegi teljesítmény-alapú adózást az unió által is elvárt környezetterhelés-típusú adózássá alakítsa át a kormány már akár 2016-tól.
Hiszen ezzel tudnánk jelentős lépéseket tenni a nagyon idős autók importjával szemben. Ennek a következménye az lenne, hogy a vásárlóknak - legalábbis egy része - automatikusan az új autók felé fordulna - magyarázta a Gépjármű Márkereskedők Országos Szövetségének elnöke.
Fontos üzentet küldött a lakosságnak az Államkincstár