Csak kevés esetben mentek bíróságra az elszámolás panaszosai

Infostart
2015. november 10. 18:53
Több mint 144 ezer panasz érkezett a pénzintézetekhez az elszámolással kapcsolatban október végéig - mondta az InfoRádióban a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti szóvivője.

"2015. október 31-i állapot szerint a hazai érintett pénzügyi intézményekhez - ez körülbelül 150 hitelintézet, pénzügyi vállalkozás - 144.615 elszámolási panasz érkezett. A megkeresések döntő részét - 143.350 - már meg is válaszolták. Úgy tűnik, hogy ezeknek a jelentős részében vagy jogosnak ítélték a panaszt, vagy érdemi választ kapott az ügyfél, így ezek csak egy része futott be a Pénzügyi Békéltető Testülethez, amely a pénzügyi intézmény utáni elsődleges elszámolási igazságot tévő, döntést hozó jogi fórum. Ide összességében október végéig 14.476 megkeresés érkezett. Ezeknek egy részét dolgozták még csak fel, de 2984 ügyet már lezártak. Az ügyek döntő részében az eljárást meg kellett szüntetni, tehát nem volt megállapítható, hogy az ügyfélnek van igaza. 2.890 ügy esetében megszűnt az eljárás, 69 esetben sikerült a feleknek egyességet kialakítani, és 24 esetben hozott kötelezést tartalmazó határozatot a testület. Az ügyek egy részében a második jogorvoslati fórumot is igénybe veszik az ügyfelek, 291 esetben mentek tovább bírósági, nemperes eljárás felé. Ezek többsége még folyamatban van. Tehát az ügyek csak egy tizedénél mentek tovább az ügyfelek bírósági fórumhoz" - jelezte Binder István, a Magyar Nemzeti Bank felügyeleti szóvivője.

Hanganyag: Kaputa Júlia


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást