Az emberformájú robot bort árul a franciáknak

InfoRádió / MTI
2015. október 21. 20:33
Bemutatkozott Európában a Pepper nevű emberformájú robot, amely egy francia szupermarket vásárlóinak segít majd a borválasztásban - közölte a gyártó, az Aldebaran Robotics.

"Fő célunk, hogy szórakoztassuk az embereket, és lássuk, hogyan reagálnak egy robotra az üzletben" - mondta el Magali Cubier, az Aldebaran marketingigazgatója, aki a WSDJ Live kaliforniai konferencián mutatott be két interaktív robotot.

A párizsi régió Claye-Souilly települése Carrefour áruházának különböző osztályain helyeztek el hét robotot, amelyeket arra programoztak, hogy ételrecepteket ajánljanak, segítsenek a borok kiválasztásában, és felmérjék a vásárlók elégedettségét.

A Pepper első ízben Japánban került forgalomba. A 98 százalékban a japán Softbank tulajdonában lévő Aldebaran francia vállalat 4000 robotot adott el a szigetországban a "gépember" júniusi piacra dobása óta.

A vállalat havonta 1000 robotot értékesít 1500 eurós áron (467 ezer forint), ehhez jön még három éven át a havi mintegy 200 eurós (62 ezer forint) bérleti díj. Az érzelmeket felismerni és kimutatni képes Pepperrel Kaliforniában újabb partnereket keresnek az amerikai terjeszkedéshez.

Az Aldebaran adatai szerint a Pepper vásárlói elsősorban vagy otthoni társat keresnek, vagy a kereskedelemben kívánják felhasználni.

Az új típusú robot nemzetközi elterjedését akadályozza, hogy nehezen adaptálható az érzelmek kifejezésére a világ különböző kultúráiban. A Pepper egyelőre kezet tud fogni a francia vásárlókkal, de nem tud még puszit adni nekik. Magali Cubier azonban megígérte, hogy foglalkoznak a kérdéssel.