eur:
392.64
usd:
366.12
bux:
66775.82
2024. április 25. csütörtök Márk

A Volkswagen tagadja, hogy 30 vezetője lenne érintett az emissziós ügyben

A Volkswagen német autógyártó konszern tagadta azt a sajtóértesülést, miszerint legalább 30 vezetője lenne érintett a dízelbotrányban.

A Der Spiegel című német hírmagazin az internetes oldalán szerdán közzétett cikkében azt írta, hogy jóval több felsővezető tudott a károsanyag-kibocsátási értékeket manipuláló szoftverről, mint amit korábban a vállalatvezetés "kis csoportot" emlegető megnyilvánulásai sugalltak.

A Volkswagen belső és a Jones Day amerikai ügyvédi iroda párhuzamosan végzett, a személyes felelősség megállapítására irányuló vizsgálatának előzetes eredményei arra utalnak, hogy "az emissziós csalás egyáltalán nem egy kis csoport műve volt, miként azt a vállalat állította". "A Volkswagen több tucat menedzsere érintett volt, az ügyet jól ismerők 30 személyről beszélnek, akiket fel kell függeszteni a munkavégzés alól" - írta a Der Spiegel.

"Ez a szám teljességgel megalapozatlan" - jelentette ki a Volkswagen wolfsburgi központjának egyik szóvivője a Spiegel értesüléseire reagálva.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte a csalást, amely világszerte mintegy 11 millió, EA 189 típusú dízelmotorral üzemelő járműre terjedhet ki.

A 78 éves történetének legnagyobb botrányába keveredő német vállalat azt ígérte, hogy az ügy minden részletére fényt derít. A botrány kipattanását követő napokban több vezető, köztük a Volkswagen felügyelőbizottságának tagjai "személyek kis csoportjára" hárítottak minden felelősséget, köztük - német sajtóértesülések szerint - az Audi és a Porsche kutatásért és fejlesztésért felelős igazgatóira.

A Volkswagen-csoport hivatalosan és nyilvánosan mindeddig egyetlen felelőst sem nevezett meg a csalásért felelős személyként.

A Skoda Auto, a Volkswagen leányvállalata szerdán jelentette be, hogy saját kérésére távozik a konszerntől Winfried Vahland, akit a dízelbotrányt követő vezetőcserék keretében a Skoda Auto vezérigazgatói posztjáról helyeztek át a Volkswagen-csoport észak-amerikai részlegének élére. A Skoda Auto hangsúlyozta, hogy a vezérigazgató döntése nem függ össze a dízelbotránnyal.

Címlapról ajánljuk
Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt – Kormányinfó percről percre

Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt – Kormányinfó percről percre

Megszűnik az igazságügyi miniszteri ellenjegyzés a kegyelmi ügyekben, viszont kiskorúkat érintő ügyekben nem lehet majd kegyelmet adni – jelentette be a Kormányinfón Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Két további kérdésben is módosul az alaptörvény. Május 8-én Budapestre látogat a kínai elnök. Kövesse velünk élőben a Kormányinfót!

Orbán Viktor: idén lezárhatjuk a nyugati civilizáció egy dicstelen korszakát

Megkezdődött a Millenárison a Konzervatív Politikai Akció Konferenciája (CPAC Hungary), a kétnapos rendezvény megnyitóján a miniszterelnök is beszédet mondott. Úgy látja, a progresszív liberális szellem rosszabbá tette a világot, háborúkat szított, el akarta pusztítani a nemzeteket. Szerinte e szellem hívei ugyanúgy építik ki a hatalmukat, mint annak idején a kommunisták, a folyamatot öt pontba szedte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Itt vannak a friss számok - Drága a magyar benzin?

Itt vannak a friss számok - Drága a magyar benzin?

Az Európai Bizottság adataira támaszkodva a KSH heti rendszerességgel fogja közzétenni a saját régiós üzemanyagár-rangsorát péntekenként, ami azért fontos, mert ez a statisztika fogja az alapját adni egy esetleges kormányzati beavatkozásnak az üzemanyagpiacon. A hivatal módszertanának torzító hatásai miatt mi is elvégezzük a regionális összehasonlítást, a számításba vett országok köre azonban azokra korlátozódik, amelyek valós alternatívát nyújthatnak a hazai autósok számára, ha túl drágának találnák a benzint a magyar kutakon. Vajon mekkora a különbség a két módszertan által kalkulált régiós átlagárak között, és mennyire tér el ezektől a hazai üzemanyagár?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×