Sokat panaszkodnak az ügyfelek

Infostart
2015. július 28. 14:09
Több mint 11 ezer megkeresés érkezett a Magyar Biztosítók Szövetsége fogyasztóvédelmi és edukációs feladatokat ellátó ügyfélszolgálatára az idei év első félévében. Ez 1570-nel több, mint egy évvel korábban - mondta az InfoRádiónak Gilyén Ágnes, a Magyar Biztosítók Szövetsége kommunikációs vezetője.

"A legtöbb információ és kérés a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással, ezen belül a kárrendezéssel és a bonus-malus rendszerrel kapcsolatban érkezett" - mondta Gilyén Ágnes. Emellett a lakásbiztosításokkal kapcsolatosan is érkeztek információs kérdések szép számmal.

Panaszos ügyek esetén az ügyfelek általában nem tudják elérni megfelelő időpontban a biztosítójukat, vagy nem tudnak megegyezni, ekkor közvetítő tevékenységet kérnek, ilyenkor a MABISZ mediátor szerepet vállal.

A megkeresések másik része konkrét információkérés, biztosítási lehetőségekkel vagy összehasonlító rendszerekkel kapcsolatban. Ilyen összehasonlítást nyújt például a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások esetében a MABISZ díjnavigátora, vagy a teljes költségmutató esetén a befektetéshez kötött biztosítások összehasonlítása. Szintén népszerű a lakásbiztosítási sztenderd termékvázlat nevű fogyasztóvédelmi termék.

Összességében kiegyensúlyozottan, hol a panaszos ügyek, hol az információkérések alkotják a megkeresések zömét.

Hanganyag: Kaputa Júlia

KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást