Magyar Mercedes után magyar BMW?

Infostart
2015. február 3. 13:05
Gyárat építhet Magyarországon a BMW, a Siemens beszáll a Paksi Atomerőműbe, és az Airbus nyerheti el a magyar helikopterbeszerzést - a VS.hu értesülései szerint erről állapodott meg hétfői látogatásán Angela Merkel német kancellár és Orbán Viktor kormányfő.

Több, konkrét iparpolitikai megállapodás született hétfőn, Angela Merkel német kancellár és Orbán Viktor magyar miniszterelnök találkozóján - értesült a VS.hu magyar kormányzati, illetve német gazdasági forrásokból.

Az energiaszektort érinti az a megállapodás, amely szerint a német Siemens beszáll a Paksi Atomerőmű menedzsmentjébe, illetve technológiával és eszközökkel vesz részt a bővítésben, vagyis Paks 2 megépítésében. Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter már decemberben beszélt arról: azért döntöttek külsősök bevonása mellett, hogy eloszlassanak minden félelmet az orosz közreműködéssel és orosz tőkéből megvalósuló beruházással kapcsolatban. Akkor azonban céget még nem említett - emlékeztet a portál.

A VS.hu információi szerint ugyancsak körvonalazódik egy hadiipari együttműködés, amely az Eurocoptert érinti. Ez valószínűleg azt jelenti, hogy a magyar katonai (és részben rendvédelmi) helikopterflotta megújítását (amely 30 helikopter beszerzését jelentené, 172 milliárd forint értékben) a német-francia Airbus Helicopters nyerheti el, nem pedig az amerikai Sikorsky, vagy az olasz-brit AgustaWestland. Korábbi hírek szerint a beszerzést már előkészítették a Honvédelmi Minisztériumban, de a kormány még nem döntött.

A járműgyártás területén is várhatóak újabb német beruházások: a portál úgy tudja, hogy magyarországi üzem építését mérlegeli a bajor BMW, de a konkrét helyszínről még nem született döntés. Az szintén bizonyosnak tűnik, hogy a Mercedes a jelenlegi kecskeméti gyára mellé egy újabbat épít, amelyben egy új modell gyártása indulhat meg.

A VS.hu értesülései szerint legmagasabb szinten született megállapodás arról, hogy a német RWE többségi tulajdonában lévő, visontai Mátrai Erőműbe 50 százalékos tulajdonosként beszáll az állam, az erőmű pedig további húsz évig fenntartja a lignitre épülő villamosenergia-termelést.