Ilyenek a tévézési szokásaink

Infostart
2014. szeptember 28. 11:16
Még mindig a hagyományos tévézés a legnépszerűbb, de egyre többen vannak, akikre már az úgynevezett nem-lineáris tévézés jellemző - mondta a Magyar Telekom média- és tartalom menedzsment osztályvezetője. Rajki Annamária hozzátette: a filmek, filmsorozatok és az igényes gyerekműsorok a legnépszerűbb tartalmak manapság a tévézésben.

Terjednek az időben eltolt tévénézési módszerek - mondta a Magyar Telekom média- és tartalom menedzsment osztályvezetője. Hozzátette: mi szeretnénk kiszolgálni ezeket az igényeket és igyekszünk fel is kelteni erre a vágyat. "Minden szolgáltató, amelyiknek van videotéka-típusú szolgáltatása, feltölti azt értelmes és nézhető tartalommal, hogy étvágyat csináljon."

"Fontosnak tartjuk, hogy a magyar nézők igényeit mi szolgáljuk ki és ne nemzetközi, külső médiaszolgáltatók, vagy -terjesztők vigyék el ezt a piacot tőlünk" - mondta Rajki Annamária.

A Magyar Telekom média- és tartalom menedzsment osztályvezetője kiemelte: "fontos, hogy felkészüljünk az úgynevezett Z-generáció fogyasztói szokásaira." Hozzátette: "a fiatalok már valóban kevésbé ülnek le a tévé elé, igaziból őket kell kiszolgálnunk ezekkel az új szolgáltatásokkal."

"Egyrészt van a tévécsatornákról átkerülő tartalom, tehát nem akkor nézem a műsort, amikor a tévében megy, ez az úgynevezett archív, időben eltolt tévézés, föl is lehet venni - bizonyos set top boxokkal - a műsorokat, elő lehet fizetni egy archív szolgáltatásra, ekkor később is válogathatok, nem kell előre tudnom, hogy mit nézek meg. Ezek a klasszikus tévézéshez kötődnek, csak időben tolják el azt" - foglalta össze Rajki Annamária.

"És vannak az úgynevezett videotékák vagy filmtárak, ahol lehet tranzakció alapon: annyit fizetek, amennyi filmet nézek, kiválasztom, hogy mit mikor szeretnék megnézni" - folytatta a felsorolást a Magyar Telekom média- és tartalom menedzsment osztályvezetője.

"Tulajdonképpen minden szolgáltató igyekszik úgy összerakni a filmtárait, hogy minden igényt kielégítsen, és hogy mindenki megtalálja a számára legkedvezőbbet. A személyre szabás felé mozdul a piac: az előfizetőnek van módja kiválasztani, mit és mikor néz meg" - mondta Rajki Annamária.

"Azt látjuk, hogy az árérzékenység ellenére egyre többen fizetnek elő ezekre a plusz tartalmakra. A klasszikus üzlet még mindig sokkal nagyobb - hangsúlyozta a Magyar Telekom média- és tartalom menedzsment osztályvezetője, de ez szépen növekszik évről évre."

"Alapvetően a mozifilmek ösztönzik leginkább a fogyasztást, azok közül is a valóban nagy filmek" - mondta Rajki Annamária.

Hanganyag: Panulin Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást