Öt kreatívipari vállalkozás, amelyeket felkarol a Design Terminál

InfoRádió / MTI
2014. szeptember 6. 19:19
Öt kreatívipari vállalkozás vesz részt a Design Terminál most indult mentorprogramjában, amelynek célja, hogy a magyar kis- és középvállalkozások szabadalmi jogi, üzletfejlesztési és márkaépítési területen is felkészülten lépjenek a nemzetközi piacra - közölte a Design Terminál az MTI-vel.

Ács Zoltán, a Design Terminál inkubációs programjának vezetője az MTI-nek elmondta: a program abban segít, hogy ezek a csapatok "ne vérezzenek" el azokon a piacokon, ahol már évtizedek óta erős a verseny, és jól összerakott csapatként, ügyesen pozícionált márkaként, a szükséges sales, jogi és iparjogvédelmi segítséggel felvértezve lépjenek nemzetközi szintre.

A vezető szerint sok kreatívipari cégnél bár jó a termék, amelyet egy-egy nemzetközi kiállításon, vásáron be is mutatnak, ám hiányzik a versenyképes menedzsmentképesség. Ebben segíthet a kiválasztott cégeknek a mentorprogram - hangsúlyozta Ács Zoltán, aki azt is elmondta, hogy ez az első ilyen kezdeményezésük, és ezután újabbakat is terveznek.

A zsűri a The Four-t (divatmárka), az Anna Daubner-t (divatmárka), a Plié by Atelier-t (hajtogatható bútor), a Position Collective-ot (bútor) és a Hard Body Hang-et (street workout eszközök) találta érdemesnek a mentorprogramban való részvételre.

A közlemény szerint a Design Terminál felhívására összesen 54 pályázat érkezett be, amelyből az első zsűrizést követően 14 vállalkozást juttatott tovább a szakmai stáb a második fordulóba, ahol már személyesen prezentálhattak és válaszolhattak a zsűri - vagyis a mentorok - kérdéseire.

A kiválasztás szempontjai voltak, hogy az adott vállalkozás termékei mennyire skálázhatóak, milyen vízióik vannak a márka jövőjét illetően, valamint a zsűri azokat a koncepciókat részesítette előnyben, amelyek innovatívak, valamilyen szempontból új utakon járnak vagy egy fontos problémát oldanak meg.

A szakmai stáb tagjai többek között Ács Zoltán, Szegner Balázs, az Equilor Befektetési Zrt. üzletfejlesztési igazgatója, Batta Barnabás és Misetics Mátyás, a Mitte Communications stratégiai, illetve kreatív igazgatója, valamint Nemes Attila, a Kitchen Budapest társalapítója is.

Az elkövetkező időszakban a mentorok felmérik a csapatokat és azt, hogy milyen területen van leginkább szükségük mentorálásra, majd a közösen meghatározott célok mentén elindul a fél éves munkafolyamat.

A mentorprogram mellett a Design Terminál ingyenes konzultációs programmal is segíti a kreatívipari szereplőket, a befektetők számára pedig iparági elemzésekkel népszerűsíti a magyar kreatív vállalkozásokat - áll a közleményben.