Értékben nőtt, mennyiségben csökkent a kozmetikumok forgalma

InfoRádió / MTI
2014. április 8. 18:54
Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból mintegy 310 milliárd forint forgalmat bonyolított az élelmiszer-kiskereskedelem 2013 márciusa és 2014 februárja között, 2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, mennyiségben viszont 2 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen piackutató vállalat.

A társaság keddi közleménye szerint az átlag fölött nőtt a boltok bevétele az értéket tekintve a legnagyobb forgalmú tíz termékből, például az öblítőkből 6, a mosószerekből és fogkrémekből 5-5, a mosogatószerekből pedig 3 százalékkal.

Mind értékben, mind mennyiségben emelkedett a kiskereskedelmi eladás többek között a dezodorokból, öblítőkből valamint tusfürdőkből.

A bolttípusok piaci részesedése nem változott, legnagyobb rész - 37 százalék - a 2500 négyzetméter feletti üzletekre (hipermarketekre) jut. Utána a vegyiáru szaküzletek következnek 30 százalékkal, majd a jórészt szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna 19 százalékkal. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek aránya 14 százalék.

Háztartási vegyiáruk és kozmetikumok tévéreklámjára 2013-ban - hivatalos listaáron - kereken 125 milliárd forintot költöttek a piaci szereplők, 2 százalékkal többet, mint az előző évben. Az összes költésből, szintén listaáron számolva a legnagyobb rész a mosogatószerre és fogkrémre jutott, 7-7 százalékkal, utánuk a folttisztító szer és a lábápoló szer következik, egyaránt 5 százalékkal.